نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 16:25

«امید» کلید پیشرفت کشور است

قزوین- امام جمعه موقت قزوین گفت: فریاد زدن ضعف‌های کشور بدون دیدن و بیان نقاط قوت نگاه ارتجاعی است و نباید اجازه دهیم این نگاه بر دیدگاه انقلابی غلبه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: از نظر امیرالمومنین (ع) تقوا را به مثابه پرهیز از تمامی گناهانی می‌داند که انسان را به گناه می‌کشاند.

وی با بیان اینکه مؤمن باید از مقدمه گناه پرهیز کرده و خود را در معرض گناه قرار ندهد، افزود: در اصل مراقبت اهل تقوا در رعایت مقدمات گناه است و اگر کسی در مقدمات گناه رعایت نکند کار سختی در برخورد با گناه دارد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به جسارت به قرآن کریم در کشور سوئد محکوم است، این توهین نشانه ضعف و اضمحلال دشمن است.

وی با اشاره به فرارسیدن عید غدیر با بیان اینکه در این ایام هرکسی هرکاری در توان دارد برای امیرالمومنین (ع) باید انجام دهد، اظهار کرد: باید حکومتی که پرچم غدیر را در دنیا برافراشته است را یاری کنیم.

امروز یاری انقلاب اسلامی، یاری امیرالمومنین است

حجت‌الاسلام خضری با بیان اینکه امروز همه دشمنان در تلاش هستند تا این پرچم زمین بخورد، تاکید کرد: امروز یاری امیرالمومنین یاری انقلاب اسلامی است و ما هرچه برای غدیر تلاش کنیم حق غدیر را ادا نشده است.

وی با بیان اینکه دینی که ولایت و امامت دارد مأیوس نیست افزود: روز غدیر روز یإس و ناامیدی کفار است و شیطان در روز غدیر از وجود علی (ع) و امامت او فریاد کشید.

امام جمعه موقت قزوین گفت: تلاش دشمن برای اندلسی کردن کشور و عقب افتادن ایران از نظر اقتصادی است اما تفاوت ایران و آندلس در حضور یک ولی فقیه در رأس ایران است و بدون شک تا وقتی در مسیر ولی فقیه هستیم نه تنها شکست نخواهیم خورد بلکه مأیوس هم نخواهیم بود.

وی با اشاره به شاخصه‌های انقلابی گری در جامعه اظهار کرد: اگر کسی نقاط قوت و ضعف نظام را در کنار همدیگر دیده و با تقویت نقاط قوت، ضعف را برطرف کرد انقلابی است.

حجت الاسلام خضری افزود: از نظر مقام معظم رهبری نگاهی که فقط به دنبال فریاد زدن ضعف‌ها و بیان مشکلات است نگاهی ارتجاعی است و نباید با فقط دیدن مشکلات و فریاد زدن آن امید را در جامعه کمرنگ کنیم.

وی بیان کرد: امروز بایدن رئیس جمهور آمریکا اعتراف می‌کند که مردم آمریکا باید بین غذا و دارو یکی را انتخاب کنند اما هرگز به ما اجازه دیدن این ضعف‌ها را ندادند.

فقر چهارمین عامل مرگ و میر مردم آمریکا است

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه امروز فقر چهارمین عامل مرگ و میر مردم آمریکا است، تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی در بهترین نقطه است اماعده ای به دنبال یاس آفرینی و ناامیدی کردن مردم هستند.

وی با بیان اینکه امروز باید مراقب باشیم نگاه ارتجاعی بر نگاه انقلابی غلبه نکند، عنوان کرد: نارضایتی به همراه امید به اصلاح ختم می‌شود اما نارضایتی به همراه یاس و نا امیدی به اغتشاش و هرج و مرج منتهی می‌شود.

حجت‌الاسلام خضری با بیان اینکه اغتشاش به کندی حرکت اقتصادی کشور منتهی خواهد شد و این را در سال گذشته مشاهده کردیم، اغتشاش به گسترش کشف حجاب کمک می‌کند و اگر کسی به حجاب معتقد است باید به دنبال ایجاد امید در جامعه باشد.

وی در پایان یادآور شد: «امید» کلید پیشرفت کشور است و مهمترین نقطه امیدبخش کشور ما نیز همین جوانان مؤمن و حزب اللهی هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319898

مهمترین اخبار ایران و جهان: