نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 14:35

زمانیان: باید مرکز بررسی‌های استراتژیک را به نهاد راهبردی تبدیل کنیم

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: اصلی ترین ویژگی این نهاد در انتخاب درست است و باید آن را به یک نهاد راهبردی تبدیل کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری امروز برگزار شد و مرتضی زمانیان به عنوان رئیس جدید این مرکز معرفی شد. 

زمانیان رئیس جدید مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری نیز در این جلسه، گفت: مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری را مغز متفکر دولت می دانیم.

وی افزود: اینجا جبهه کمک فکری به دولت بوده و کارهای بزرگی را می شود انجام داد.

زمانیان ادامه داد: امیدوارم بتوانم قدمی برای این مجموعه خوشنام بردارم، انشالله این دوره سال های سال نقطه عطفی در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری باشد.

وی افزود: به این دو تعبیر بررسی های استراتژیک دو تلقی مشخص داریم، در مقام بررسی بلند نظر هستیم و گروه های مختلف را دعوت خواهیم کرد و همه نظرات و دیدگاه های دلسوزانه را در کنار هم خواهیم آورد.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد: اصلی ترین ویژگی نهاد استراتژیک در انتخاب درست است و باید آن را به نهاد راهبردی تبدیل کنیم.

زمانیان افزود: گروه های مختلف را باید به بدنه فکری دولت اضافه کنیم. بنای رئیس جمهور نیز بر شنیدن نظرهای مختلف است.

وی در پایان تاکید کرد: سیاست ما در مجموعه، سیاست تسهیل گری است و رقیب هیچ یک از دستگاه ها نخواهیم بود.

زمانیان از نخبگان جامعه اندیشگاهی کشور و فارغ التحصیل دکترای سیاستگذاری از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشکده حکمرانی این دانشگاه است و پیش از این عضو حقیقی ستاد تحول دولت بوده است.

وی بیش از ۱۷ سال در حوزه سیاست پژوهشی و مطالعات راهبردی در حوزه مدیریت و حکمرانی کلان کشور  فعالیت داشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546398

مهمترین اخبار ایران و جهان: