نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 19:00

آیت الله میرباقری: برنامه تمدن اسلامی باید توسط حوزه تدوین شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برنامه تمدن اسلامی باید توسط حوزه تدوین شود، گفت: ظرفیت تحقق این هدف در خارج از فقه، اصول، اخلاق و حکمت است و تنها با انس با کتاب و سنت رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس قم، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری در آئین آغاز سال تحصیلی مدرسه معارفی درایه که در موسسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امروز حوزه باید به دنبال پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه این هدف نیازمند ارتقای سطح پژوهش، آموزش و تبلیغ در حوزه است، مطرح کرد: این ارتقا باید در حوزه اخلاق، حکمت، عرفان، فقه و ... باشد و این موضوع ماموریت حوزه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منبع اصلی ما برای این ارتقا کتاب و اهل بیت(ع) هستند، عنوان کرد: علاوه بر پرداختن به علوم پیرامونی قرآن و حدیث باید به متن کتاب و سنت نیز ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدرسه تلاش شده است ظرفیت انس و تسلط به معارف کتاب و سنت افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: از این زیرساخت نیازهای تخصصی حوزه تامین خواهد شد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه امیدواریم این توجه به متن در حوزه گسترش پیدا کند، تصریح کرد: در کنار تمام ظرفیت‌های موجود در حوزه متاسفانه این خلاء در حوزه به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه برنامه تمدن اسلامی باید توسط حوزه تدوین شود، یادآور شد: ظرفیت تحقق این هدف در خارج از فقه، اصول، اخلاق، حکمت و ... است و تنها با انس با کتاب و سنت رقم خواهد خورد.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546798

مهمترین اخبار ایران و جهان: