نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 22:24

پدافند روسیه 2 جنگنده «میگ-29» اوکراین را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه روز شنبه از موفقیت در دفع حملات اوکراین در مناطق عملیاتی و سرنگون کردن 2 فروند جنگنده «میگ-29» این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه  روز شنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور 2 فروند جنگنده «میگ -۲۹» اوکراین را در منطقه «دنپروپتروفسک» سرنگون کردند

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که پدافند این کشور ۱۸ پهپاد را در ۲۴ ساعت گذشته منهدم کرده‌اند. نیروهای روس همچنین یک راکت پرتاب شده از یک سامانه موشکی پرتاب چندگانه «هایمارس» ساخت آمریکا را رهگیری کردند

 وزارت دفاع روسیه افزود که تلفات نیروهای اوکراین در ۲۴ ساعت در جنوب «دونتسک» به ۱۵۰  نفر رسیده و در آن منطقه، ارتش اوکراین ۲ خودروی زرهی، یک «هویتزر» و همچنین یک توپ خودکششی «گووزدیکا» را نیز از دست داده است.

«سرگئی زیبینسکی» از سخنگویان ارتش روسیه گفت: «یگان‌های رزمی غرب روسیه 6 نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند.»

وی گفت: «در جریان نبرد در منطقه کوپیانسک، یگان‌های رزمی غرب با بهره گیری از حملات هوایی و توپخانه‌ای، ۶ حمله تیپ ۱۴ مکانیزه و تیپ ۱۵ گارد ملی اوکراین را  نزدیک "زاگورویکوفکا"، "پرشاترونوویه"، "ایوانوفکا" و "یاگودنویه" دفع کردند.»

در تحولی دیگر، اوکراین روز شنبه از بزرگترین حمله پهپادی روسیه به این کشور از شروع جنگ به این سو خبر داد. مقام‌های اوکراینی گفتند که در پی حمله بیش از ۷۰ پهپاد روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به «کی‌یف» دست کم پنج نفر زخمی شدند. این موج از حملات پهپادی در ساعات اولیه روز شنبه شروع و هشدار حمله هوایی ۶ ساعت طول کشید. به دنبال این حمله، «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف گفت که در این حمله پنج نفر از مجروح شدند و به ساختمان‌های شهر آسیب رساند.

«راب مک براید» خبرنگارالجزیره گفت که نیروهای روس در تلاش هستند تا زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را پیش از زمستان نابود کنند. او گفت:«این نگرانی ساکنان کی‌یف و شهرهای دیگر است، زیرا روسیه مانند سال گذشته زیرساخت‌های مهم و تامین برق را هدف قرار داده است.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584498

مهمترین اخبار ایران و جهان: