نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 19:32

دانشجویان باید میدان‌دار جنگ علمی باشند

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: هدف از دانشگاه این است که سلاحی به دانشجو بدهد که در راه پیشرفت کشور موفق باشد ، در عین حال حضور و آمادگی برای انواع توطئه ها در جنگ ترکیبی و شناختی لازم است و از دانشجو انتظار است که در این جنگ علمی میدان دار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، سید هادی طباطبایی، ظهر امروز در نشست مشترک با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تربت حیدریه به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو، اظهار کرد: دشمن بعد از اغتشاشات پائیز پارسال به نفوذ رسانه و شبکه‌های اجتماعی امیدوار شده‌ و لذا توپخانه خود را به سمت انتخابات نشانه رفته و ما هم باید با همان قدرت و همت در میدان حاضر باشیم. 

وی گفت: حفظ و تشدید تحریم‌ها و ایجاد اغتشاش در ایران از برنامه‌های اصلی دشمن است، لذا باید مراقبت کنیم مطالب را بدون مطالعه و تحقیق بازنشر ندهیم و هرآنچه که می‌بینم در خصوص آن تحقیق کنیم. 

طباطبایی بیان کرد: دانشجویان نخبگان و فرماندهان جنگ‌های فرهنگی و علمی هستند و جهاد دانشجویان همان جهاد علمی است که در عرصه‌های مختلف، کشور را رشد می‌دهد. 

معاون سیاسی استاندار گفت: دانشجویان به عنوان نخبگان علمی‌کشور صاحب فکر و نفوذ هستند و لازم است دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانشجویان نخبگان علمی کشور صاحب فکر و نفوذ هستند و لازم است دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند، گفت: جمهوری اسلامی را نه با دوران پهلوی بلکه باید با دنیا مقایسه کرد.

وی به بخشی از این دستاوردها اشاره کرد و افزود: درسال ۵۷ بالغ بر ۳۰ درصد پزشکان کشور وارداتی از پاکستان وهند بودند و اکنون فقط ۸ هزار دانشجوی پزشکی در کشور تحصیل می‌کنند و از ۵۲ کشور دنیا برای سخت ترین عمل های جراحی به ایران می آیند.

وی ادامه داد: در تولید دارو بالغ بر ۹۵ درصد به خود کفایی رسیده ایم و جزو سه کشور پیوند سر و پنجمین کشور در تولید پهباد دنیا هستیم.

طباطبایی تصریح کرد: دانشجویان، نخبگان و فرماندهان جنگ‌های فرهنگی و علمی هستند و این انتظار از آن ها وجود دارد که علاوه بر حضور در میدان های علمی در حوزه جهاد تبیین نیز پیش قدم باشند.

وی گفت: هدف از دانشگاه این است که سلاحی به دانشجو بدهد که در راه پیشرفت کشور موفق باشد، در عین حال حضور و آمادگی برای انواع توطئه ها در جنگ ترکیبی و شناختی لازم است و از دانشجو انتظار است که در این جنگ علمی میدان دار باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595154

مهمترین اخبار ایران و جهان: