نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 14:47

امام جمعه رشت: نظارت بر مدیران و کارکنان تشدید شود

امام جمعه رشت با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید نظارت بر مدیران و کارکنان را تشدید کنند تا با افزایش نظارت فساد، کاهش پیدا کند، گفت: برخی‌ها اینقدر سیاست زده شدند که سیاست‌های مدیران را با سیاست خود جابه‌جا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به مباحث مطرح شده درباره برخی فسادها در گیلان اظهار کرد: هرکس از فساد و مقابله با مفسد سخن بگوید او عزیز ملت است اما باید ریشه این فسادها خشکانده شود، بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید نظارت بر مدیران و کارکنان را تشدید کنند تا با افزایش نظارت فساد، کاهش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه در مدیریت‌ها باید کسانی سکاندار باشند که دست پاک باشند، افزود: برخی‌ها اینقدر سیاست زده شدند که سیاست‌های مدیران را با سیاست خود جابه‌جا می‌کنند لذا اعلام می‌کنم که هیچ فرزندِ فلان مدیر یا آقازاده‌ای نباید از چشمان دستگاه قضا دور بماند و هیچ فرقی بین افرادشناس و بی‌شناس نباشد.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه افرادی که در تراز نظام نبوده و مسؤولیت دارند باید مورد برخورد قرار بگیرند، گفت: این به معنی این نیست که همه مدیران دارای مشکل است اما در نظام اسلامی، فساد یک نفر هم زیاد است.

فلاحتی با اشاره به اینکه مسئله حق وتو برای جوامع غیرمترقی است و سازمان ملل هیچ خیری به جوامع بشر نرسانده است، تصریح کرد: سازمان ملل تنها یکبار بعد از جنگ تحمیلی اعلام کرد که آغازگر جنگ هشت‌ساله رژیم بعثی عراق بوده و دیگری ماجرای ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد بود که در شرایط بحرانی می‌تواند تصمیم به تشکیل جلسه شورای امنیت بدهد، بعد از تشکیل، همه اعضا نظر به توقف جنگ در غزه دادند که آمریکا آن را وتو کرد که باید گفت حق وتو همان مسیر استعماری و استکباری شیطان بزرگ است.

وی با بیان اینکه وتوی آمریکا نشان داد آمریکا بیش از پیش منفورتر شده است، افزود: حکومت آمریکا قابل اعتماد نیست، ما به ملت آمریکا احترام میگذاریم اما ملت ایران از حکومت جنایتکار بیزار است.

امام جمعه رشت با اشاره به گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: حب و محبت به حضرت زهرا (س) در هنگام مرگ، هنگام ورود به قبر، هنگام بررسی اعمال، روز حشر، هنگام عبور از پل صراط و در زمان محاسبه اعمال به داد انسان می‌رسد.

فلاحتی با بیان اینکه روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت آیت‌الله مفتح نشان از وحدت مثبت ۲ عرصه علمی یعنی دانشگاه و حوزه است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باعث شد دشمن طمع خود را از دانشگاه بردارد و دیگر دلخوش به نفوذ در دانشگاه نباشند از این رو، اگر امروز رتبه علمی ایران به ۱۶ جهان رسیده در سایه این وحدت صورت گرفته است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605554

مهمترین اخبار ایران و جهان: