نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 08:23

فاطمیه گرفتن و الگوبرداری از سیره فاطمی اصل مهم برای جامعه ماست

امام جمعه ساری گفت: جامعه ما باید فاطمی باشد سبک زندگی فاطمی در جامعه باید گسترش یابد و فاطمیه گرفتن و الگوبرداری از سیره فاطمی اصل مهم برای جامعه ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران شب گذشته در مراسم سوگواره فاطمی در منطقه لایی از بخش هزارجریب نکا در مسجد این منطقه اظهار کرد: ترغیب به امر ازدواج براساس سنت نبی مکرم اسلام باید در جامعه تاکید شود چرا که نظام هستی بر زوجیت شکل گرفت.

وی گفت: در اسلام به امر ازدواج بسیار تاکید شده است و در این نظام ازدواج اصل مادر پروری  در جامعه مطرح است مادر رب آلبیت است و همچین مهر و رحمت خدا در مادر متجلی است. 

امام جمعه ساری با بیا اینکه خانواده تبلور زوجیت مادر است، یادآور شد: دشمنان با خانواده و زوحیت و جایگاه زن دشمنی می‌کنند و در جنگ رسانه‌ای و ترکیبی، قصد کمرنگ کردن مادر از جایگاه اصلی خود را دارند.

محمدی‌لائینی گفت: جامعه ما براساس قداست مادر و خانواده است و جامعه در پی آن نیاز به الگو دارد بهترین الگو برای جامعه ما خانه فاطمه و علی است.

وی افزود: هر کجا مادر است بهشت آنجاست و تاثیرگذار برای پرورش فرزند، مادر است و خانه مادر جایگاه پرورش فرزندان موفق، انسان‌های دستگیر و مسؤولیت‌مدار است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد: فلسفه خلقت عبادت است و عبادت و نماز باعث برکت در منزل است و یاد خدا باید در خانه‌ها جاری باشد.

وی افزود: خاندان ائمه بزرگترین ظلم را دیدند، اما هیچ گاه از خدمت به مردم دست نکشیدند و خانه علی و فاطمه خانه خیر انفاق و خدمت به مردم بود.

محمدی‌لائینی گفت: امروز دشمن در جنگ ترکیبی و جنگ فرهنگی می‌خواهد جوانان را از امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س) و زندگی اهل بیتی جدا کند که بی‌فروغ کردن خانه‌ها از نور و عبادت و گسترش خانه لهو و لعب و خانه سگ و گربه را در حال گسترش دارد.

وی یادآور شد: فاطمیه گرفتن‌ها مهم است و الگو گرفتن از سیره فاطمی مهمتر است و کشف حجاب عده‌ای بانوان برابر قانون و دین شرعیت نباید گسترش یابد.

امام جمعه ساری گفت: جامعه ما باید فاطمی باشد سبک زندگی فاطمی در جامعه باید گسترش یابد.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605954

مهمترین اخبار ایران و جهان: