نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 20:48

تحصیل 700 دانش‌آموز دیشموک در یک مدرسه و درخواست امام جمعه از استاندار

امام جمعه دیشموک با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش به خصوص مشکل فضای آموزشی در منطقه دیشموک گفت: در یک فضای آموزشی کوچک بیش از ۷۰۰ دانش آموز در دو شیفت درس میخوانند که این موضوع قطعا امر تدریس را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه، عملیات طوفان الاقصی را حرکت غرور آفرین جبهه مقاومت دانست و این اقدام را حاوی پیامهای مهمی عنوان کرد. 

حجت الاسلام راوند این عملیات را نشان دهنده هیچ بودن ادعای دشمن مبنی بر گنبد آهنین و دیوار حایل و نیروهای امنیتی دانست و گفت: خانه رژیم صهیونیستی سست تر از خانه عنکبوت است  و با ایستادگی جبهه مقاومت و نهراسیدن از شهادت پیروزی  مسلمانان قطعی خواهد بود. 

وی مساْله فلسطین را محور اتحاد و انسجام امت اسلام بیان کرد و افزود؛ این مساله جایگاه جهان اسلام را در نظم آینده جهان به عنوان رکنی محوری و اثرگذار تثبیت میکند.

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه آمریکا در کنار رژیم غاصب صهیونیستی در حال کشتار زنان و کودکان بی دفاع غزه است، افزود: در فاصله چند روز از اقدام آمریکا، در ارسال ناوهای هواپیمابر به منطقه و در اختیار قرار دادن تسلیحات خود به رژیم صهیونیستی برای بمباران غزه و سفر مکرر سران نظامی و سیاسی آمریکا به سرزمین های اشغالی موجی از حملات موشکی و پهپادی به پایگاههای مختلف آمریکا در عراق و سوریه در برگرفته است. 

راوند با اشاره به حملات گروههای عراقی به پایگاه  های آمریکا گفت: گروههای عراقی در بیانیه خود پس از  پذیرش مسئولیت  حملات به  پایگاههای آمریکایی، آمریکا را به حمایت از رژیم کودک کش اسرائیلی متهم کرد و تاکید کردند که نیروهای آمریکایی باید عراق را ترک کنند؛ چرا که خروج شیطان بزرگ ازمنطقه موجب آرامش و امنیت منطقه و کشورهای اسلامی خواهد بود.  ایشان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از خانواده های شهدای امنیت،  وسخن رهبری که فرمودند((پوستر زیبایی دیدم که نوشته بودآرمان و روح الله شهید شدند تا آرمان روح الله بماند)) تصریح کرد؛ آرمانهای امام راحل چیزی جز آرمان و اهداف اسلام نبود.

امام جمعه دیشموک، تشکیل حکومت اسلامی معتقد، حمایت تز محرومان و قشر آسیب پذیر که به تعبیر خود امام حمایت از پا برهنگان بود و خدمت شبانه روزی مسئولان را از آرمانهای امام خمینی ره برشمرد و افزود: کندن غده سرطانی اسرائیل که به دست آمریکای شیطان صفت به وجود آمده است، از قلب جهان اسلامی  و آزادی قدس شریف و اینکه تا این غده سرطانی برچیده نشود کشورهای اسلامی روح صلاح و پیشرفت را نخواهند دید، از دیگر آرمانهای امام راحل بودند. 

وی تحقیر و تضعیف استعمار را هدف و آرمان اصلی امام خمینی ره برشمرد و گفت: تلاش حضرت امام این بود که همه ملتهای جهان بیدار شوند و مقابل استعمارگران و ستمگران زورگوقیام کنند و حق خود را از حلقوم آنها بیرون بکشند. 

امام جمعه دیشموک با اشاره به روز تاریخی ۱۳آبان، این روز را روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و نیز روز استکبار ستیزی ملت ایران و روز تبیعید امام در سال ۴۳دانست و افزود: همانطور که قرآن استکبار ستیزی را از راهبردهای الهی معرفی مینماید برای هر امتی پیامبری فرستاده شد تا بگوید خدا را اطاعت کنید و از طاغوت بپرهیزید و مثال آشکار آن دستور خداوند به حضرت موسی بود که فرمو د:((ٱذۡهَبۡ إِلَىٰ فِرۡعَوۡنَ إِنَّهُ)) ۥ طَغَىٰ 
به سوی فرعون برو چون که طغیان کرده است.

راوند ۱۷هزار شهید ترور، واگذاری بمب به صدام و شهادت جوانان ایران در جنگ تحمیلی شهادت دانش آموزان و دانشجویان تجهیز داعش و ترور سردار مبارزه با داش را از جنایتهای آمریکا برشمرد و تصریح کرد: آمریکا به هواپیمای مسافر بری ما رحم نکرد و الان هم رژیم کودک کش اسرائیل را با انواع بمبهای ممنوعه تجهیز کرد تاکودکان و زنان بی دفاع غزه را بمباران کنند. 

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند: باید بدانید و تشخیص دهید که مشکل فلسطین از کجا شروع شده است،  این حادثه چه بوده است و چه کسی پشت این حادثه بوده است افزود: ما نیز باید مراقب باشیم که دشمن جای شهید و جلاد را عوض نکند و به همین مناسبت فردا همه در راهپیمایی ۱۳آبان شرکت میکنیم و استکبار ستیزی خود را همراه و همگام سایر شهرهای ایران اسلامی اعلام خواهیم کرد.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک با عنوان ۱۴آبان روز فرهنگ عمومی گفت: اصلاح مشکلات کشور، استان و منطقه چیز ی جز اصلاح فرهنگی نیست. 

وی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی مشخص هستند افزود: باید ایمان و حرکت اسلامی و انقلابی در همه تصمیمات مورد توجه قرار گیرد و اینکه همه دست به دست هم دهند تا مشکلات فرهنگی حل شوند و اصلاح فرهنگی به معنای واقعی صورت گیرد.

 امام جمعه دیشموک با اشاره به بعضی از رسومات غلط مثل تیراندازی های شبانه در مراسمات و عروسی ها تصریح کرد: اگر به حق الناس معتقد هستیم باشیم باید جلوی این رسومات غلط و نابجا را بگیریم.

 راوند با اشاره به جلسات متعدد شورای فرهنگ عمومی گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی پشتوانه اجرایی ندارند که باید فکری به حال این موضوع شود تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی عملی شود. 

وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش به خصوص مشکل فضای آموزشی در منطقه دیشموک عنوان کرد: در یک فضای آموزشی کوچک بیش از ۷۰۰ دانش آموز در دو شیفت درس میخوانند که این موضوع قطعا امر تدریس را با مشکل مواجه خواهد کرد. 

 راوند گفت: از مسئولین استانی به خصوص استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی استان انتظار داریم فکری به حال مشکل کمبود فضای آموزشی دیشموک کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560054

مهمترین اخبار ایران و جهان: