نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 08:59

وزیر ارشاد: بودجه خاص به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها اختصاص می‌یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اختصاص بودجه خاص به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به زودی محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز صبح در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه فرهنگی بسیار خوب این استان در کشور اظهارداشت: طی دو سالی که از دولت سیزدهم می گذرد گام های خوبی برای ارتقاء حوزه فرهنگ و هنر برداشته شده است.

وی به تحقق شعار عدالت فرهنگی در همه بخش های فرهنگی، هنری، قرآنی و.... اشاره کرد و ادامه داد: برای تحقق این شعار و شکوفایی استعدادهای همه بخش ها فرهنگی، هنری و... فرصت کنشگری مثبت داده شده است.

وی فرهنگ را زیربنای همه کار دانست و اضافه کرد: وقتی رئیس جمهوری فرهیخته و عالم و سرباز امام و رهبری داریم به طور حتم باید همکاران وی و اعضای هیئت دولت نیز مشی وی را پیاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هرچند این وزارتخانه مجری امور فرهنگی و هنری است افزود: اما برای پیشبرد اهداف مورد نظر نیازمند همکاری همه دستگاه ها هستیم.

اسماعیلی به فتنه ها سال گذشته اشاره و تصرح کرد: همه آن هایی که به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب بودند در این فتنه ها مقابل فرهنگ ایستادند و در این نزاع واقعی دشمن خیلی امیدوار بود به اهدافش برسد اما این تهدید تبدیل به فرصت شد.

وی تبدیل شدن تهدیدهای فتنه سال گذشته را نتیجه به کاری گیری چهره های انقلابی در بدنه فرهنگ و هنر دانست و خاطرنشان کرد: با حضور این چهره های انقلابی در بدنه فرهنگ و هنر کشور مسیر فرهنگ به سمت تعالی در حال حرکت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشکلاتی که نمایندگان حوزه های مختلف فرهنگی، هنری ، قرآنی و... طی مدت حضورش بیان کرده اند اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از این مطالبات فردا در حضور رئیس جمهوری بازگو خواهد شد.

به گفته وی اسماعیلی گلایه ها اغلب اعضای شورای فرهنگ عمومی در استان ها از این بود که مصوبات این شورا ضمانت اجرایی ندارد اما قرار است بعد از سالیان سال بودجه ای به شوراهای فرهنگ عمومی اختصاص یابد که به طور حتم تحول در حوزه فرهنگ را در پی خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560210

مهمترین اخبار ایران و جهان: