نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 12:33

فعالیت ۲۰ هزار موسسه و پایگاه قرآنی در مساجد کشور

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه «جهاد تبیین» بر محور قرآن انجام شود، از فعالیت ۲۰ هزار موسسه و پایگاه قرآنی در مساجد کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محلات گفت: بیش از ۱۰ هزار موسسه قرآنی و همین تعداد پایگاه قرآنی در مساجد در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم خصوصا جوانان و نوجوانان هستند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت های قرآنی در مساجد و در سطح جامعه افزود: امروز ما در میانه یک جنگ ترکیبی و جنگ شناختی قرار داریم که در کنار جنایت‌های صهیونیسم بین‌الملل، توسعه شبهات و ترویج شبهات در دستور کار دشمنان اسلام است و طبیعتاً هر اندازه ما فعالیت های قرآنی و فعالیت در حوزه مبانی دینی و ارزش های دینی را جدی گرفته و توسعه دهیم می‌توانیم در مقابل جنگ شناختی دشمن موفق‌تر باشیم.

وی افزود: جهاد تبیین که مطالبه مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، رسالتی است که بر دوش همه فعالان فرهنگی به ویژه فعالان قرآنی وجود دارد و هدف ما از برگزاری جلسات و این نشست‌ها و همایش‌های قرآنی این است که پیرامون این ماموریت خطیر با موثرین و مربیان قرآنی گفتگو کنیم به فعالیت‌های محتوایی و فکری قرآنی هم بپردازیم.

حجت‌الاسلام حریزاوی از خیرین قرآنی و کسانی که دل در گرو کتاب آسمانی خدا دارند دعوت کرد که به این جامعه بزرگ قرآنی بپیوندند و برای تثبیت و توسعه معارف والای قرآن کریم و تربیت نفوس و تربیت نسل‌های آینده انشالله اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس اختتامیه هشتمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) شب گذشته در محلات برگزار شد.

آیین اختتامیه و تجلیل ۱۴۰ نفر از برگزیدگان هشتمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی (ص) و گل‌های فاطمی (س) و همچنین حافظان مهد قرآن که موفق به اخذ گواهینامه و مدرک کشوری شدند در محل پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات برگزار شد.

 این جشنواره قرآنی با رویکرد آموزشی و تربیتی همراه با مسابقه و همایش پیش‌بینی شده بودکه با استقبال خوب جامع هدف و خانواده آنان روبه‌رو شد.

 دوره‌های تربیتی و آموزشی طی دوماه تیر و مرداد در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم، خوشنویسی و نقاشی با مضامین قرآنی برگزار و در شهریورماه نیز مرحله نهایی جشنواره با حضور 250 نفر در گروه‌های سنی 6 تا 18 سال مقطع (پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم) برگزار شد.

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مسئولان استانی و جامعه قرآنی برگزار شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559554

مهمترین اخبار ایران و جهان: