نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 16:49

پروژه ناتمام تالار بزرگ مرکز خراسان‌جنوبی تامین اعتبار شود

استاندار خراسان‌جنوبی به اشاره اینکه تالار شهر از پروژه‌های فرهنگی و هنری نیمه‌تمام این استان است، گفت: امید است در دولت سیزدهم تامین اعتبار شود تا این پروژه مهم به سرانجام برسد.

به گزارش  خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز  در جلسه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است اظهارداشت: خراسان جنوبی بسیار خاص، علمی، متدین و مردم ولاییی و ارزشی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود علما و مفاخر و مشاهیر بزرگ و شهدای شاخص در این استان، افزود: خراسان جنوبی علاوه بر آثار ثبت ملی فراوان، ۹ اثر ثبت جهانی در شش گروه دارد که اینها و مساجد تاریخی همه غنای فرهنگی این استان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از لحاظ زیرساخت‌ها از جمله استان‌های کم‌برخوردار است اما در مسایل و اعتقادات دینی از استان‌های برخوردار هستیم ادامه داد: این استان در بازسازی عتبات عالیات از استان‌های جلودار و رتبه‌های اول کشور را دارد.

قناعت با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام اسلامی همواره رتبه‌های برتر را داشته است، بیان کرد: در زمینه درصد مشارکت انتخابات این استان همواره در رتبه اول یا دوم کشور بوده است.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: در خصوص جذب منابع انسانی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی وضعیت مناسبی نداریم که زیبنده این استان فرهیخته نیست و ۳۲ درصد چارت سازمانی آن خالی است.

وی به اشاره اینکه تالار شهر از پروژه‌های فرهنگی و هنری نیمه‌تمام این استان است، ادامه داد: امید است در دولت سیزدهم تامین اعتبار شود تا این پروژه مهم به سرانجام برسد.

قناعت خاطر نشان کرد: ۱۴ روستا در سطح کشور در جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب برتر شده‌اند که دو روستا متعلق به خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در بین ۳۱ استان کشور موفق شد رتبه دوم عملکرد در شاخص‌های عمومی و اختصاصی را کسب کند.

قناعت با اشاره به وجود مشکلات اعتباری و زیرساختی در استان، عنوان کرد: مجوز هنرستان هنرهای زیبای پسران و احداث ساختمان برای دختران و پسران را درخواست همکاری داریم.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559898

مهمترین اخبار ایران و جهان: