نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 18:37

لاوروف: حمله حماس به اسرائیل در خلأ اتفاق نیفتاده است

وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در سخنرانی ویدئو کنفرانسی در نشست دوحه به دلایل و ریشه‌های جنگ غزه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح روز 7 اکتبر (15 مهرماه)، مردم جهان، صبح را با خبر بهت‌آوری آغاز کردند. مبارزان جنبش حماس از زمین،‌ هوا و دریا، به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه حمله کرده و طی آن بیش از 1200 شهرک‌نشین و نظامی صهیونیست را کُشتند خبری که بسیاری از مردم به دنبال دلایل این حمله بودند و صهیونیست‌ها تلاش کردند که این اقدام حماس را تروریستی توصیف کنند اما کارشناسان و مقام‌های کشورهای مختلف دلایل اصلی این رویداد را به گونه‌ای دیگر تشریح کردند.

«حمله حماس به اسرائیل در روز 7 اکتبر در خلأ اتفاق نیفتاده است». این سخنان «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در جریان نشست دوحه بوده که طی آن به دلایل بحران غزه پرداخت.

باریکه غزه از سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی در محاصره قرار دارد. این محاصره از سال 2007 تا کنون نیز در قالب ممنوعیت ورود و خروج از سواحل نوار غزه به سوی دریای آزاد ادامه یافته است. به دلیل این محاصره همه جانبه، 80 درصد جوانان غزه بیکار بوده و بیش از نیمی از جمعیت این باریکه در فقر به سر می‌برند.

جنبش حماس در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن در نوار غزه و  کشتار گاه و بی‌گاه فلسطینیان در کرانه باختری توسط شهرک‌نشینان مسلح، صبح روز 7 اکتبر، عملیات منحصر بفردی را آغاز کرده و طی آن بیش از 1200 شهرک نشین و نظامی صهیونیست را از بین بُرد.

پس از آن، رژیم صهیونیستی جنگی فراگیر را علیه فلسطینیان در نوار غزه آغاز کرده که بیشتر قربانیان حملات صهیونیست‌ها به غزه که به بیش از 16 هزار شهید رسیده را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، جنگی که بیشتر کشورهای جهان به جز آمریکا و انگلیس خواستار توقف آن هستند.

لاوروف در جریان سخنرانی ویدئو کنفرانسی خود در نشست دوحه تاکید کرد که مسکو به فشارهای سیاسی برای دستیابی به آتش‌بس انسانی و توقف درگیری‌هد در غزه ادامه خواهد داد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600454

مهمترین اخبار ایران و جهان: