نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 09:57

فرو ریختن سه ستون اصلی رژیم صهیونسیتی در عملیات طوفان الاقصی

یکی از تحلیلگران مسائل منطقه، طوفان الاقصی را عامل شکست غیرترمیم رژیم صهیونسیتی دانست و گفت: سه ستون اصلی امنیت این دولت جعلی که شامل گنبد آهنین، امنیت مرزی و سازمان اطلاعات می‌شود در عملیات طوفان‌الاقصی فرو ریخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجتبی فردوسی پور دوم آبان‌ماه در چهارمین نشست همایش فقه سیاسی که به همت موسسه دین و تمدن برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: تشکیل دولت شرایط جنگ در اسرائیل سومین باری است که در تاریخ این کشور جعلی صورت گرفته و این نشان از عمق فاجعه‌ای است که در طوفان‌الاقصی به آن وارد شده است.

کارشناس ارشد مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به مولفه پدیدار شناسی گفت: در طوفان الاقصی عملیات ترکیبی و پیچیده‌ای صورت گرفت که لایه‌های آن هنوز کشف نشده؛ اما از لحاظ جنگی، شبیه جنگ کیپور ارتش‌های عربی علیه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۳ است و از بعد غافلگیرانه، تلفات زیادی در حدود نابودی ۲ هزار و پانصد نفر از نظامیان اسرائیلی داشته است.

وی در خصوص اینکه کشور جعلی اسرائیل نظامی است نه مدنی افزود: اسرائیل تنها کشوری است که زن و مرد به مدت ۳ تا ۵ سال خدمت زیر پرچم دارند و از ابتدای طوفان‌الاقصی حدود ۳۰۰ هزار نفر اعلام آمادگی برای جنگ کرده‌اند.

فردوسی‌پور با توجه به نقش قوی و مدرن دستگاه سرویس اطلاعاتی موساد  خاطر‌نشان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی خارجی و داخلی اسرائیل با قدرت به زمین خوردند چون حماس را در حال مانور تصور کرده و گمانی برای انجام عملیات اصلی نداشتند.

وی تاکید کرد: در این جنگ ترکیبی هنوز کسی نمی‌داند عملیات سایبری و از کار افتادن گنبد آهنین توسط کدام یک از جبهه‌های حماس، روسیه، ایران و حزب‌الله اتفاق افتاده است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اردن به بیان رویکرد آمریکا در مقابل اسرائیل پرداخت و افزود: آمریکا طرفدار افراطی‌گرایی در اسراییل نیست، بلکه به دنبال فرایند سازش و ممانعت ایران از تسلیحات هسته‌‌ای است که باید مد نظر اسرائیل قرار گرفته شود.

وی تشریح کرد: از بین رفتن هیمنه اسرائیل، ریزش ارتش، مخالفت با جنگ و اتفاقاتی مثل خودکشی در جامعه اسرائیل، از هم پاشیدن دیوار در جنوب و شمال اسرائیل، ضرب شصت نشان دادن و غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی؛ شکست اسرائیل را غیر قابل ترمیم کرده است.

فردوسی پور در ادامه به پیامدهای طوفان الاقصی پرداخت و عنوان کرد: دو سناریوی صلح و سازش و تبادل اسرا و ورود به غزه و ادامه جنگ در اسرائیل مطرح است که هر دوی آنها منتهی به شکست خواهد شد. 

وی به کلام مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: راه آزادی قدس از کرانه باختری می‌گذرد اما کرانه باختری هنوز بطور جدی وارد عرصه طوفان الاقصی نشده‌ و در حملات اسرائیلی تاکنون تنها ۱۰۰ نفر از کرانه جان خود را از دست داده و به مقام شهادت رسیده‌اند.

این تحلیلگر مسائل منطقه‌ای در پایان گفت: سه ستون اصلی امنیت اسرائیل گنبد آهنین، امنیت مرزی و اطلاعاتی بوده که در عملیات طوفان‌الاقصی فرو ریخته‌ است.

پایان پیام/78033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549698

مهمترین اخبار ایران و جهان: