نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 12:28

بیش از هزار روان‌شناس از درگاه ملی مجوزها مجوز گرفتند

رییس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: بیش از ۲۰ هزار عضو در این سازمان فعالیت دارند که ۱۱۰۲۴ نفر از گاه ملی مجوزها و ۸۷۵۵ مجوز هم از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در سالهای گذشته مجوز گرفته اند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نشست « ساز و کار صدور مجوز فعالیت روان‌شناسان و مشاوران و نخستین آزمون صلاحیت» در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی برگزار شد.

علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم که قانون نظام روان‌شناسی و مشاوره را دوباره بازنگری و ضعف‌های قانون را اصلاح کنیم. یکی از کار‌هایی که ما در این فاصله زمانی دوماه انجام دادیم تغییر برخی از معاونان بوده است تا کارها سرعت بیشتری بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: درحال حاضر سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ۵۷ هزار عضو دارد که همه اعضا دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای روانشناسی هستند.

رییس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: بیش از ۲۰ هزار عضو در این سازمان فعالیت دارند که ۱۱۰۲۴ نفر از گاه ملی مجوزها و ۸۷۵۵ مجوز هم از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در سالهای گذشته مجوز گرفته اند.

وی تأکید کرد: تسریع اخذ پروانه تخصصی یکی از اقداماتی است که سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با گرفتن آزمون صلاحیت حرفه‌ای انجام می‌دهد.

آشتیانی در خصوص آزمون صلاحیت حرفه‌ای روان‌شناسی و مشاوره توضیح داد: پیش‌بینی می‌کنیم که در آزمون پیش رو نزدیک به ۱۰ هزار نفر شرکت کنند. ما در حال حاضر هیچ مشکلی با اخذ مجوز‌ها نداریم.

وی در خصوص شرایط اخذ مجوز از درگاه ملی مجوز‌ها بیان کرد: افراد باید مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا، اخذ حداقل نمره در آزمون و مصاحبه روان‌شناختی را داشته باشند تا بتوانند در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت نام کرده و برای اخذ مجوز اقدام کنند.

وی در خصوص پوشش بیمه‌ای ارائه خدمات سلامت روانی گفت: بیمه یکی از مباحثی است که ما به صورت جدی داریم پیگیری می‌کنیم. در هفته گذشته وزیر بهداشت اعلام کردند که بیمه ارائه خدمات سلامتی روانی مصوب شد. این بیمه‌ای که در حال حاضر در نظر گرفته شده شامل کسانی می‌شود که مدرک کارشناسی ارشد و دکترا روانشناسی بالینی یا روان‌شناسی سلامت را داشته باشند. بیمه سلامت ارائه خدمات این حوزه‌های روان‌شناسی را پوشش می‌دهد. البته اعتقاد من بر این است که تمام گرایش‌های روان‌شناسی و مشاوره خدمات سلامت باید از پوشش بیمه برخوردار باشند.

درحال بروز‌رسانی...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555198

مهمترین اخبار ایران و جهان: