نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 14:08

شعب ویژه جرائم انتخاباتی در کردستان تشکیل شد

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان بر رعایت اصل بی‌طرفی در بین مقامات و مدیران استان تاکید و افزود: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده و به این دسته از جرایم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان اظهار کرد: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده و به این دسته از جرایم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد. 

وی از تشکیل پرونده قضایی برای افرادی که به هر نحوی در فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلف شوند، خبر داد و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ کثرت نامزدها و حوزه‌های انتخابی از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است و در صورت برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید. 

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان عنوان کرد: زمانی امنیت و سلامت انتخابات تضمین می‌شود که همه آحاد جامعه بر مدار قانون رفتار و عمل کنیم. 

وی افزود: بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی و ذی‌صلاح باید نسبت به اعلام گزارش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدام کنند تا مرجع قضایی با تشکیل پرونده برای متخلفین با آنها بصورت قانونی برخورد کند. 

وی با بیان اینکه هدف اصلی این ستاد برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی، پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد، گفت: تشکیل جلسه توجیهی بین اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات در استان ضروری است.

وی اذعان کرد: با نظارت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان، جلسه‌ای با نامزدهای تایید صلاحیت شده و همچنین احزاب و جناح‌های مختلف استان تشکیل شود.

وی بر رعایت اصل بی‌طرفی در بین مقامات و مدیران استان تاکید و افزود: اقدامات نامزدهای رد صلاحیت شده رصد خواهد شد و در صورت احراز اقدامات مجرمانه، با آنها بصورت قانونی برخورد خواهد شد. 

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اقدامات غیرقابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در رشد و توسعه استان، بر نقش خطیر رسانه‌ها به ویژه شبکه ملی در تبیین این اقدامات برای مردم تاکید کرد و گفت: دشمن با ایجاد فضای آلوده و مسموم در بین جوانان و نوجوانان سعی در دلسرد کردن آنها نسبت به نظام دارد وظیفه رسانه‌های جمعی خنثی سازی این توطئه دشمن است. 

وی در پایان از رصد مستمر و مداوم کانالهای فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان خبر داد.

انتهای پیام/2330

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555354

مهمترین اخبار ایران و جهان: