نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 23:58

کشته شدن 80 تروریست الشباب در سومالی

یک مقام ارشد نظامی سومالی روز سه شنبه از عملیات گسترده علیه تروریست‌های الشاب، وابسته القاعده و کشته شدن ده‌ها نفر از آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فاریس، یک فرمانده ارشد ارتش سومالی روز سه شنبه اعلام کرد که دستکم ۸۰ تروریست الشباب در عملیات نظامی ارتش این کشوردر استان «مودوگ» کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «عبدی عبدالله» از مقام‌های نظامی ارشد سومالی گفت که تروریست‌های وابسته به القاعده مستقر در سومالی در ۲۴ ساعت گذشته در عملیاتی موفق کشته شدند.

وی گفت که ارتش با حمایت نیروهای محلی به عملیات علیه الشباب ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، ارتش با حمایت نیروهای محلی عملیات نظامی جداگانه‌ای را علیه الشباب در استان مودوگ از اواخر هفته گذشته تاکنون انجام داده است.

این کشور از سال ۱۹۹۱ به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال ۲۰۰۷ شاهد شورش یک گروه مسلح موسوم به الشباب (مرتبط با القاعده) است که مقامات محلی شاخه‌ای از آن‌ها را خوارج می‌نامند.

این گروه در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده به‌نحوی که شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

سومالی برای از پای درآوردن عناصر مرتبط با القاعده از ماه‌های گذشته همکاری با نیروهای مشترک اتحادیه آفریقا را آغاز کرده است

این گروه تروریستی از زمانی که رئیس جمهور سومالی سال گذشته برای دومین بار انتخاب شد، حملات خود را افزایش داده است.

وزارت دفاع  سومالی اخیرا اعلام کرد بیش از ۱۳۰ تروریست الشباب در جریان عملیات همزمان در مرکز و جنوب سومالی کشته شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617210

مهمترین اخبار ایران و جهان: