نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 09:50

بازار سنتی نطنز با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مسقف شد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز گفت: مسقف شدن بازار سنتی نطنز با ۱۰ میلیارد ریال هزینه انجام شد و هم اکنون برای تکمیل و بهره برداری نیازمند تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.

حامد موحدی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظنز در خصوص آخرین وضعیت بازار سنتی نطنز اظهار کرد: چهار سال پیش طی تفاهم‌نامه ای فی ما بین وزارتخانه های راه و شهرسازی(شرکت بازآفرینی شهری)، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر نطنز، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با محوریت فرمانداری شهرستان، روند مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز در دستورکار ویژه قرار گرفت.  

وی افزود: بازآفرینی این بازار به گونه‌ای برنامه ریزی شده که مغازه‌ها و کارگاه‌های سنتی علاوه بر رفع نیاز شهروندان موجب استفاده گردشگران این باغ شهر شود.     
موحدی بیان کرد: مسقف شدن بازار سنتی نطنز با ۱۰ میلیارد ریال هزینه از اعتبارات تخصیصی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همچنین اعتبارات میراث فرهنگی و منابع داخلی شهرداری نطنز انجام شد و هم اکنون برای تکمیل و بهره برداری نیازمند تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان عنوان کرد: از دو هزار و ۸۸۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نطنز، بیش از یک هزار نفر واجد شرایط شدند.  

وی افزود: تسطیح و آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن شهر نطنز در زمینی به مساحت ۱۱.۵ هکتار پیش بینی و طرح تفکیکی آن تهیه شده همچنین ساخت یک هزار و ۱۶ واحد مسکونی در این سایت پیش بینی شده است.  

موحدی با بیان اینکه طبق تفاهم نامه، زمین مورد نظر برای اجرای آماده سازی تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نطنز شد، گفت: براساس ضوابط طرح جامع شهر نطنز، ساخت این واحدها در چهارطبقه بر روی پیلوت و هر طبقه، دو واحد در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/۶۳۰۲۵
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538298

مهمترین اخبار ایران و جهان: