نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 17:07

۸۵ درصد رشته‌های دانشگاه پیام‌نور در حوزه علوم انسانی است

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر قریب به ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاه پیام نور در حوزه علوم انسانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابراهیم تقی‌زاده، رئیس دانشگاه پیام نور ظهر امروز  در دیدار با استاندار زنجان اظهار کرد: در آینده نزدیک همایش مدیران خانم در کشور برگزار می‌شود و با توجه به اینکه  دانشگاه پیام نور بیشترین مدیران خانم را در کشور دارد؛ دبیرخانه این همایش در پیام نور مستقر می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به دیدگاه‌های مطرح شده درباره دانشگاه پیام نور در حوزه کوچک‌سازی، مجازی شدن و موضوعات مختلف دیگر گفت: به پیشنهاد دانشگاه پیام نور، مجموعه دانشگاه در این باره تصمیم گیری کرده و وضعیت را براساس حکمرانی آمایش آموزش عالی پایش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور به دنبال درآمد پایدار است تا متکی به شهریه نباشد، افزود: ما به دنبال این هستیم که جذب دانشجوی ما ۵۰ درصد در رشته‌های عمومی و تخصصی باشد.

تقی‌زاده دانشگاه پیام نور را فراگیرترین دانشگاه کشور به لحاظ دسترسی دانشجویان در دورترین مناطق به سیستم آموزشی اعلام کرد و گفت: به همین خاطر باید پیام نور در همین سطح گستره به لحاظ دسترسی فعالیت کند.


دانشجویان پیام نور خروجی‌های به درد بخوری دارد
در ادامه محسن افشارچی استاندار زنجان  با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استاندارد حداقلی را در تربیت دانشجو دارد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به لحاظ سراسری برگزار کردن امتحانات عدالت آموزشی را دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دانشجویان پیام نور خروجی‌های به درد بخوری دارد، اضافه کرد: اغلب دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

وی گفت: اینکه دانشگاه پیام نور در استان زنجان ۵ هزار دانشجو دارد، نشان از ظرفیت بالای دانشگاه و اعتمادی است که خانواده‌ها به این دانشگاه دارند.

در ادامه رئیس دانشگاه پیام نور زنجان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت این دانشگاه در استان گفت: در حال حاضر ۵ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل است.

رویا کرمی با اشاره به اینکه برخی از رشته‌های تحصیلی در استان متقاضی ندارد، اما در عین حال برخی رشته‌ها متقاضی دارد و رشته موجود نیست، اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که این یکسان سازی صورت گرفته و به جای رشته های بدون متقاضی رشته‌های دارای طرفدار اضافه شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553254

مهمترین اخبار ایران و جهان: