نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 15:17

افتتاح حساب 90 درصد پیمانکاران در بانک‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: با بررسی های فصلی مشاهده شد که ۹۰ درصد قراردادهای جدید دستگاه‌های اجرایی حساب‌ها در بانک‌های استانی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان با اشاره به عملکرد قابل دفاع تیم اقتصادی استان اظهارداشت: گام های منسجمی با همگرایی برای رفع مشکلات و چالش های اقتصادی استان برداشته ایم که خوشبختانه امروز شاهد اجرایی شدن بسیاری از مصوبات هستیم. 

وی در خصوص انتقال پرونده های مالیاتی به استان  افزود: این موضوع از یکسال گذشته مطرح شد که تا کنون خوشبختانه اتفاقات خوبی رقم خورده است. 

 وی در زمینه افتتاح حساب پیمانکاران طرف قرارداد دستگاه های اجرایی در استان هم گفت: با بررسی های فصلی مشاهده شد که ۹۰ درصد قراردادهای جدید دستگاه های اجرایی حساب ها در بانک های استانی بود. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ضمانت نامه های بانکی نیز باید از بانک های استان اخذ شود، عنوان کرد: در گام بعدی پیگیری استفاده از بیمه های استان برای بیمه پروژه ها است که در دستور کار پیگیری قرار دارد. 

ذاکریان به سفر معاون حراست بیمه ایران به استان اشاره کرد و گفت: در دیداری که با ایشان داشتم اظهار رضایت از عملکرد بیمه ای استان داشتند. 

این مقام مسوول با اذعان به اینکه عملکرد تیم اقتصادی استان قابل قبول و قابل دفاع است، بیان داشت: با همراهی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گام‌های منسجم برای رفع چالش‌های اقتصادی خراسان جنوبی برداشته ایم که امروز شاهد تحقق بسیاری از مصوبات هستیم. 

ذاکریان با بیان اینکه موفقیت ها نتیجه یکپارچگی و همگرایی تیم اقتصادی استان بوده است، افزود: با توجه به ظرفیت های اقتصادی استان زمینه جهش وجود دارد باید برای تحقق این مهم در حوزه زیرساخت استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553098

مهمترین اخبار ایران و جهان: