نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 14:16

بورس تهران بدنبال تامین مالی برای صنایع

مدیرعامل بورس تهران گفت: تامین مالی برای صنایع متوسط، کوچک و بزرگ و شناسایی نقاط قوت و ضعف صنایع از اهداف بورس تهران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمود گودرزی پیش از امروز در جریان بازدید از کارخانه دارو سازی فارمد زاگرس پارس در جمع خبرنگاران افزود: این سفرها با هدف تامین مالی برای صنایع متوسط، کوچک و بزرگ انجام می‌شود که نقاط ضعف و قوت صنایع شناسایی شود و راه‌های تامین مالی مد نظر باشد تا بتوانیم ظرفیت تولید را در شهرستان افزایش دهیم.

وی بیان کرد: داروسازی زاگرس فارمد پارس یک شرکت قدیمی در بورس تهران است که بزرگترین مشکل این واحد، فعالیت کمتر از ظرفیت و بازار فروش است و تا زمانی که مشکل بازار فروش حل نشود، تامین مالی ممکن است مسیر خطرناکی داشته باشد.

وی یادآور شد: متناسب با ظرفیت شرکت‌ها کمک می‌شود از ظرفیت تامین مالی با استفاده از اوراق بدهی استفاده شود. 

معاونت مالی و اقتصادی شرکت زاگرس فارمد پارس نیز  گفت: این شرکت از سال ۶۲ فعالیت خود را آغاز کرده که طی سالها اولین شرکت در تولید محصولات دامی بوده و از سال ۹۹ چند محصول انسانی وارد چرخه تولید شد که محصولات جدید در سال آینده اضافه می‌ شود.

ناجی افزود: در حال حاضر ۲۴۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و باتوجه به طرح توسعه‌ای که داریم تعداد نیروی انسانی را افزایش خواهیم داد که این امر منجر به افزایش تولید خواهد شد.

وی اظهار داشت: سودخالص این شرکت در نیمه اول امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته و ظرف هشت ماهه امسال ۷۵ درصد سود خالص سالانه شرکت را محقق شده است.

ناجی با اشاره به اینکه در این شرکت داروی انسانی و دامی تولید می‌شود گفت: چهار قلم داروی انسانی که آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی بیمارستانی هستند تولید می‌شود و علاوه بر این نیز بالغ بر ۱۱۰ قلم هم در دامی تولید می‌شود‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601198

مهمترین اخبار ایران و جهان: