نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 22:54

گالانت: جنگ ما در غزه جنگ نور با تاریکی است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در سخنانی گفت که جنگ اسرائیل در غزه، جنگ نور با تاریکی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشته شدن بیش از 18 هزار فلسطینی که 70 درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند تنها بخشی از نتایج جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به شمار می‌آید حال «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید جنگ این رژیم در نوار غزه، جنگ نور با تاریکی است.

حجم ویرانی‌های نوار غزه در جریان حملات 65 روزه اسرائیل به این باریکه بیش از حجم ویرانی شهرهای آلمان پس از جنگ جهانی دوم بوده است و آمریکا مهمترین حامی و تامین کننده تسلیحات اسرائیل از ابتدای جنگ به شمار می‌آید.

گالانت در ادامه سخنانش گفت: «از آمریکا که شریک بزرگ ما در ارزش‌ها و منافع بوده تشکر می‌کنیم و آمریکایی‌ها دوستان واقعی اسرائیل در مراحل سخت هستند».

چند روز پیش بود که وزارت دفاع آمریکا خبر داد بیش از 14 هزار گلوله تانک را با استفاده از اختیارات اضطراری دولت و بدون کسب مجوز از کنگره، برای اسرائیل ارسال کرده است.

آمریکا مهمترین مخالف آتش‌بس در نوار غزه بوده و بامداد شنبه قطعنامه ارائه شده در شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. حال آنکه 13 عضو دیگر این شورا به آن رای مثبت داده و انگلیس نیز به آن رای ممتنع داد.

گالانت می‌گوید جنگ در غزه زمانی به پایان می‌رسد که اسرائیل به اهدافش برسد.

آژانس‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات اسرائیل به مناطق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌ و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند.

 مدیر کل سازمان بهداشت جهانی نیز امروز عنوان کرد که از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۴۴۹ حمله از سوی رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601798

مهمترین اخبار ایران و جهان: