نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 11:19

بهینه‌سازی مصرف آب در دستور کارمعادن قطب زغالی ایران

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس از اجرا و راه‌اندازی سیستم‌های تصفیه فاضلاب معادن زغال‌سنگ طبس تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمود زارع نیا، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس امروز به رسانه ها اعلام کرد:  تامین آب یکی از مهمترین زیرساخت‌های لازم جهت توسعه صنایع و معادن است و در شهرستان طبس که قطب تولید زغال‌سنگ کشور می باشد به جهت ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بیشتر و لزوم تولید کنسانتره، تامین منابع آب پایدار حائز اهمیت است.
 
زارع‌نیا با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف آب نیز می‌بایست در دستور کار معادن باشد افزود: یکی از مصوبات مهم کمیته HSEE و مدیریت بحران معادن زغال‌سنگ استان، ایجاد تصفیه‌خانه در محل معادنی بود که دارای اشتغال بالا و همچنین کارخانه زغالشویی هستند.
 
وی با اشاره به اینکه انتقال و تامین آب مصارف صنعتی هزینه بالایی دارد، افزود: با احداث سیستم‌های تصفیه فاضلاب در معادن، علاوه بر مباحث زیست‌محیطی و کنترل فاضلاب صنعتی، هزینه‌های زیرساختی و تامین آب نیز کاهش می یابد.
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس اظهار کرد: در حال حاضر ۳ معدن بزرگ منطقه پروده دارای سیستم تصفیه فاضلاب می‌باشد و اجرای سیستم تصفیه فاضلاب ۲ معدن دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.
 
زارع‌نیا با اشاره به اینکه حوزه صنعت کمترین درصد مصرف آب را در بین مصارف مختلف دارد خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری کامل از معادن پروده ۴ و توسعه صنایع معدنی، نیاز آبی این حوزه افزایش خواهد یافت که لازم است برنامه‌ریزی بلندمدت برای تامین آب و استفاده بهینه از منابع آبی صورت پذیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571310

مهمترین اخبار ایران و جهان: