نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 11:08

ذرت های آلوده هیچ مجوزی برای مصرف ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: محموله ذرت های آلوده بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز وارد استان شده و ذرت های آلوده هیچ مجوزی برای مصرف در استان فارس ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، راعی در خصوص ورود ذرت های آلوده به استان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این حوزه منفعل نبوده و  این قضیه هم در حوزه غذا و هم دارو برای ما اهمیت داشت و از زمانی که متوجه شدیم چنین محموله ای وارد استان شده اقدامات لازم را انجام شده است.

وی اضافه کرد:  با توجه به اصرارهایی مبنی بر استفاده ذرت ها برای دام یا تولید الکل، نمونه برداری هایی را انجام دادیم که با توجه به دستور العمل سازمان غذا و دارو کارخانه های تولید الکل طبی، اجازه استفاده از ماده اولیه نامنطبق را ندارند.
راعی  ادامه داد: فعالیت معاونت غذا و دارو بعد از اینکه از استان هرمزگان محموله به سمت استان فارس حرکت می‌کند، آغاز می‌شود ؛ که متاسفانه این انتقال هم بدون اطلاع قبلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت می‌گیرد.
به گفته این مقام مسئول انشگاه علوم پزشکی شیراز صراحتا به دادستان استان فارس اعلام کرده که این محموله بدون اطلاع دانشگاه وارد استان شده است و با توجه به گزارشاتی که از استان هرمزگان گرفتیم و نمونه برداری‌هایی که کارشناسان دانشگاه انجام دادند محموله را نامنطبق اعلام کردیم.
وی افزود : مدیر کل سازمان غذا و دارو هم طی نامه ای اعلام می‌کنند که تولید الکل از هر گونه نهاده های نامنطبق ممنوع می‌باشد. معاونت غذا و دارو هم طی نامه‌ای به دادستان محترم اعلام کرد که اولاً ورود محموله بدون اطلاع قبلی دانشگاه صورت گرفته و مورد تأیید دانشگاه نیست؛ و با توجه به نامنطبق بودن محموله و ابهامات موجود در مورد سلامت محموله، لطفاً دستورات لازم برای مرجوع نمودن محموله به استان مبدأ همراه با فرایند های قانونی اتخاذ کنند.
راعی اضافه کرد: در جلسه ای که با حضور دادستان و جمعی از مسئولان استان فارس و هرمزگان برگزار شد نیز اعلام کردیم که کارشناسی و نمونه برداری های انجام شده و نامنطبق بودن محموله اعلام شد و بر این که محموله اجازه مصرف را ندارد تاکی شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان اصرار داشتند که نمونه برداری مجدداً انجام شود که باز مشخصاً اعلام کردیم که کارشناسان ما کار خودشان را به طور استاندارد انجام داده اند و این ذرت‌ها اولین محموله نیستند که وارد استان شده و محموله آخر هم نخواهند بود؛ هر چه زمان بیشتری می‌گذرد، محموله دچار آلودگی بیشتری خواهد شد.
راعی با تاکید کرد: با توجه به اینکه استان پذیرنده استان هرمزگان بوده است، پرونده و تصمیم گیری ها در مورد محموله به دادستانی استان هرمزگان ارجاع داده شود و تا پایان تصمیم گیری اجازه داده نشود تا در استان فارس بتوان از محموله استفاده کرد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570110

مهمترین اخبار ایران و جهان: