نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 15:15

احیای واحدهای اقتصادی با حمایت بنیاد برکت در ماسال

به گفته مجری اشتغال اجتماع محور گیلان، واحدهای صنعتی که نیاز به سرمایه داشت به عنوان طرح‌های کارفرمایی با رصد تأمین اجتماعی از سوی بنیاد برکت در تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۲ حمایت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، ساریه پورصالح ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های کارگاهی شهرستان ماسال اظهار کرد: هر کارگاه پنج الی ۱۰ نفر اشتغال پایدار را باحمایت سرمایه‌ای بنیاد برکت تعهد کرده بودند که با اقدامات بسیار خوب و به موقع این بنیاد هم قوام و پایداری کارگاه‌ها را تثبیت کرد وهم بستر اشتغال جدید را برای جوانان ماسالی فراهم کرد.

وی با بیان اینکه  تسهیلات بنیاد برکت در روستاهای هدف شهرستان‌های گیلان در بخش خویش فرمایی و کارفرمایی به صاحبان کسب و کار پرداخت می‌شود، گفت: درطرح سحاب، تسهیلگران بنیاد برکت در شهرستان‌ها از واجدین شرایط مشاغل خرد و خانگی در روستای هدف ثبت‌نام می‌کنند و فرآیند طبق آیین‌نامه اجرایی بنیاد برکت تا اخذ تسهیلات، استقرار شغل و هر سه ماه نظارت پیگیری می‌شود. جدا از طرح‌های خرد، مشاغل بنگاهی و گارگاهی نیز از حمایت بنیاد برکت در پوشش سقف اعتباری بالاتر نام‌نویسی می‌شود. 

مجری اشتغال بنیاد برکت گیلان با بیان اینکه در قالب انفرادی به هر فرد بر اساس نوع کسب‌وکار و میزان بودجه لازم تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و در قالب کارفرمایی نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد، افزود: این وام در قالب فردی، بیمه نبودن و کارمند دولت نبودن شرط است. در کارفرمایی، داشتن بیمه، کد کارگاهی، کد بیمه و همچنین به ازای دریافت هر ۱۵۰ میلیون داشتن یک کارگر تحت پوشش بیمه ملاک است.  

پورصالح به طرح‌هایی که در حوزه بنگاهی و اقتصادی درشهرستان ماسال انجام شده است، اشاره کرد و گفت: درباره طرح‌های‌ حوزه کشاورزی و صنعتی شهرستان ماسال که در بخش بنگاه محور بنیادبرکت حمایت شد، بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به ۶ بنگاه اقتصادی با اشتغال ۳۰ نفر شهرستان ماسال تزریق سرمایه شد.

وی با بیان اینکه دغدغه فعالان اقتصادی برای بنیاد برکت ارزشمند است، تصریح کرد: طرح‌های حمایتی بنیاد برکت با حساسیت و دقت در حمایت همه جانبه از تولید و اشتغال با سرعتی مضاعف در عرصه تولید‌ از پیگیری‌های میدانی و شنیدن مشکلات تولیدکنندگان تا دفاع از طرح‌های کارآفرینان در کمیته‌ها پشتیبان چرخه تولید هستند. همچنین در راستای ارائه تسهیلات برای راه‌اندازی دوباره خط تولید و احیای بنگاه‌های اقتصادی، تسهیلگری و حمایت جدی برای سبک شدن بار هزینه‌ها و رفع موانع واحدهای  اقتصادی رسالت بنیاد برکت در سراسر کشور است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568198

مهمترین اخبار ایران و جهان: