نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 12:25

اهدای جایزه قلم هگمتانه در هفته کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اهدای جایزه قلم هگمتانه در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: در این مراسم از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

مسعود ویژه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری سی و یکمین دوره هفته کتاب با شعار "آینده خواندنی است" اظهار کرد: نخستین برنامه این هفته با عنوان پویش "کتاب من" با همکاری موسسه دارالایتام برگزار شد.

وی از رونمایی پوستر سی و یکمین دوره هفته کتاب در ۲۴ آبان‌ماه در مجتمع آوینی خبر داد و گفت: مانور اهدای کتاب نیز در این روز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از رونمایی کتاب "جستارهایی در تاریخ همدان" خبر داد و خاطرنشان کرد: این کتاب تالیف عبدالله مظاهری است و توسط انتشارات برکت کوثر منتشر شده است.

وی از رونمایی دو کتاب "بیقراری مزمن" و "شرح حال" خبر داد و افزود: بازدید از کتابفروشی‌ها و سرکشی از دفاتر انتشارات از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

ویژه به مراسم اختتامیه جایزه قلم هگمتانه طی هفته کتاب اشاره کرد و یادآور شد: در این مراسم از برگزیدگان جایزه قلم هگمتانه تجلیل خواهد شد.

وی از رونمایی سه عنوان کتاب کنگره شهدای استان همدان خبر داد و عنوان کرد: دلجویی و عیادت از مولفان پیشکسوت منازل و بیمارستان که شامل مولفان، پژوهشگران و نویسندگان پیشکسوت همدان خواهد بود نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به رونمایی از کتاب "شیری در تاریخ محلات همدان" اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور مؤلفات و پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و ادب برگزار می‌شود و از علی جهانپور نویسنده همدانی تجلیل خواهد شد.

وی به برگزاری عصر شعر کتاب انجمن ادبی بوعلی و محفل‌های ادبی نهاد کتابخانه‌ها اشاره کرد و افرود: انجمن ادبی بوعلی اقدام به برگزاری مراسم عصر شعر و شعرخوانی با موضوع کتاب و کتابخوانی خواهد کرد.

ویژه به مراسم اختتامیه جشن کتاب و تقدیر از مروجان کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: انتشار فراخوان مسابقه کتابخوانی "لایک ممنوع" در سالن آمفی تئاتر مجتمع سینمایی شهید آوینی از دیگر برنامه‌هاست‌

وی به جشنواره تخفیف کتاب در ایام هفته کتاب اشاره کرد و گفت: این جشنواره در کتابفروشی‌های استان در طول هفته کتاب با تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته شده است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به پویش "جمعه‌های کتابخوانی" صفحات مجازی اشاره کرد و گفت: ابن پویش در طول سال در روزهای جمعه به معرفی یک کتاب از نویسندگان همدانی می‌پردازد و با معرفی اجمالی کتاب دنبال‌کنندگان صفحه مجازی را به خواندن کتاب ترغیب می‌کند.

وی پویش "همسفر من یار مهربان" با استقرار کتاب در کوپه‌های قطار و اهدای کتاب به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون تومان به مراکز، سازمان‌ها، ادارات، مدارس و نهادهای فرهنگی و آموزشی در سطح استان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569110

مهمترین اخبار ایران و جهان: