نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 16:21

خط حوزه علمیه نباید از مسائل سیاسی جدا باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار اینکه دشمنان قطعا برنامه‌هایی برای حوزه علمیه دارند و داشتند، گفت: تمام این برنامه‌های دشمن در کشور ما برای جدا کردن حوزه از خط سیاست است که باید حواس‌مام جمع باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه مازندران روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ماه امسال در مجتمع فرهنگی اهل بیت ساری برگزار شد.

طی این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام جواد فلاح تجلیل و حجت الاسلام صدرالله اسماعیل‌زاده به‌عنوان مدیر حوزه علمیه استان مازندران معارفه شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در این مراسم با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی و شهادت سردار دل‌ها، اظهار کرد: افق پیش روی مدیریت جدید حوزه علمیه افقی امیدوارکننده‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه خطر تفکیک دین و دنیا، دین و سیاست و سکولاریزه شدن، حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: اینکه جامعه در مقابل ولایت بی‌تفاوت و ساکت باشد، خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: مهم‌ترین مسوولیت مدیریت حوزه علمیه این است که حوزه علمیه را انقلابی و در خط ولایت و حمایت از پرچم‌دار موجود رهبر معظم انقلاب نگهداشته و در این راستا تلاش کنند.

محمدی‌لائینی با هشدار اینکه دشمنان قطعا برنامه‌هایی برای حوزه علمیه دارند و داشتند، خاطرنشان کرد: تمام این برنامه‌ها برای جدا کردن حوزه از خط سیاست است که باید حواس‌مام جمع باشد.

وی گفت: مدیریت جدید باید حوزه علمیه را در خط ولایت مدیریت کند و اینجا هیچ شوخی‌بردار نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه همه مسؤولان و مدیران با حوزه علمیه همکاری لازم را داشته باشند تا حوزه علمیه در تراز مازندران باشد، گفت: تمام حوزه‌های علمیه از مدرسین، طلاب و مراجع دینی امروز باید در کنار ولایت، حامی ولایت و در کنار رهبری باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611798

مهمترین اخبار ایران و جهان: