نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 12:19

اجرای ۳۹ طرح آبرسانی در ۲۷ نقطه ماهنشان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۳۹ طرح آبرسانی در ۲۷ نقطه شهری و روستایی شهرستان ماهنشان اجرا شد.

علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برای اجرای پروژه‌ها در مجموع اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: حفر و تجهیز ۹ حلقه چاه در شهرهای ماهنشان و انگوران و روستاهای «چایکند»، «چتز»، «قره ناس»، «گلابلو»، «لرده شور»، «قرایی» و رز از جمله این طرح‌ها بودند.

وی گفت: احداث ۴ باب مخزن ذخیره آب در روستاهای «پری»، «اورجک»، «ویزمک» و شهر «انگوران» با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب نیز از دیگر طرح‌های این شرکت در شهرستان ماهنشان بود.

جزء‌قاسمی بیان کرد: امسال همچنین ۵ رشته قنات در روستاهای «مغانلو قره‌گل»، «بلندپرچین»، «قره‌ناس»، «گلابلو» و «سهند سفلی» جمعاً به طول ۱۸۵ متر احداث شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به احداث ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای «سهند سفلی»، «قره ناس»، «میرآخور»، «اینچه سعید نظام»، «قوزلو»، «لرده شور» و «مغانلو قره‌گل» نیز اشاره کرده و گفت: افزون بر این امسال بیش از ۱۰ کیلومتر عملیات اصلاح شبکه نیز در شهرهای ماهنشان، دندی و ۶ روستای دیگر این شهرستان اجرا شد.

وی یادآور شد: در راستای توسعه خدمات آبرسانی روستایی با محوریت مناطق محروم در استان زنجان عملیات برق‌رسانی به ۵ روستا در ماهنشان و اجرای عملیات کف شکنی ۲ حلقه چاه تامین آب شرب در روستاهای «تک‌آغاج» و «سونتو» این شهرستان اجرایی شد.

جزء‌قاسمی در ادامه گفت: بازسازی و تعمیر مخازن ذخیره آب در ۶ روستای شهرستان ماهنشان، توزیع بیش از ۲ هزار و۶۰۰ کیلوگرم «پرکلرین» در شهرها و روستاهای زیر پوشش این شهرستان و رفع ۳۹۷ فقره حوادث آب از جمله دیگر خدمات شرکت آبفا در ماهنشان طی سال‌جاری بوده است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: عملیات اصلاح شبکه توزیع آب در روستای «قره باطلاق» ماهنشان نیز به طول ۵ کیلومتر در دست اقدام قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات و ارتقاء زیرساخت‌های آبرسانی روستایی به ویژه در مناطق محروم گفت: پس از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، این هدف به عنوان اولویت نخست شرکت آب و فاضلاب در دست پیگیری و تحقق قرار دارد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551854

مهمترین اخبار ایران و جهان: