نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 16:17

کرملین: تجمع نیروهای فنلاند در مرز، تهدیدی برای روسیه است

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به آسیب دیدن اروپا از تحریم‌های ضد روسیه، گفت که تجمع نیروهای فنلاندی در مرز با روسیه می‌تواند تنش‌ها را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که اتحادیه اروپا شاهد اثر بومرنگی و آسیب دیدن از تحریم‌ها علیه مسکو است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: « اروپا می‌توانست بدون روسیه به کار خود ادامه دهد، اما با خرید [انرژی] با قیمت‌های گزاف از دیگران، مزیت رقابتی خود را از دست خواهد داد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن اشاره به حرکت اقتصاد روسیه در مسیر رشد و ثبات تضمین‌شده باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌های بی‌سابقه، توضیح داد: «در اروپا شاهد اثر بازگشت تحریم‌ها علیه روسیه هستند».

سخنگوی کرملین درباره استقرار نیروی نظامی فنلاند در نزدیکی مرز روسیه اظهار داشت: «این اقدامی بیش از حد است زیرا هیچ تهدیدی برای هلسینکی وجود ندارد. تجمع نیروهای فنلاندی در مرز با روسیه می‌تواند تنش‌ها را افزایش دهد و باید بدانند که این یک تهدید علیه روسیه است».

طبق این گزارش، پسکوف درباره چشم‌انداز روابط خارجی روسیه نیز تصریح کرد: «پیش‌بینی اینکه موضع‌گیری غرب به‌طور غیرقابل پیش‌بینی تغییر می‌کند، دشوار است. اما روسیه همچنان علاقمند به برقراری روابط خوب با همه کشورهایی است که می‌خواهند این کار را انجام دهند».

به نوشته اسپوتنیک، وی درباره اتهام‌زنی کی‌یف به روسیه مبنی بر مسموم کردن همسر رئیس اطلاعات اوکراین نیز گفت: «آنها روسیه را به هر چیزی متهم می‌کنند، حتی زمانی که خودشان در بتن ماجرا حضور دارند».

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر لزوم تغییر محسوس در سیاست آمریکا، گفته بود که در حال حاضر هیچ مبنایی برای گفتگو بین مسکو با واشنگتن درباره ثبات راهبردی جهان وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588698

مهمترین اخبار ایران و جهان: