نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 21:36

بیمارستان تایباد با کمبود پرستار مواجه است

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تایباد گفت: این بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی با کمبود نیروی پرستار و کمک‌پرستار مواجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، آمنه نورمحمدی امشب در مراسم تجلیل از پرستاران تایباد اظهار کرد: بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) این شهرستان مرزی دارای ۱۳۰ پرستار است که با این وجود با کمبود این نیروی بهداشتی و درمانی روبروست.

وی افزود: تنها بیمارستان شهرستان تایباد دارای ۱۳۷ تخت و ۱۰ بخش تخصصی و عمومی است که طبق شاخص های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باید حداقل ۱۶۵ نیروی پرستار داشته باشد.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تایباد ادامه داد: این تعداد از پرستاران کنونی و شاغل بکار در بیمارستان، شامل نیروهای رسمی، طرحی، شرکتی و پیمانی می شوند و اغلب غیربومی هستند.

نورمحمدی بیان کرد: پرستاران غیربومی به دلیل اینکه میان محل سکونتشان و تایباد رفت‌وآمد می کنند و همچنین از خانواده خود به دور هستند، درخواست انتقالی می کنند و اگر بومی منطقه باشند، اینگونه مشکلاتی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: نیاز بیمارستان به پرستار خانم بیشتر از پرستار آقا است؛ اما با وجود این کمبودها، تلاش می شود بهترین خدمات به بیماران و مراجعان ارائه شود.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)‌ تایباد اضافه کرد: کمک‌پرستار یکی دیگر از نیروهای بهداشتی و درمانی در بیمارستان هاست که حدود ۲ سال است که در بیمارستان شهرستان بکار گرفته می شوند و در این خصوص هم با حداقل نیرو کار می کنیم.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: با توجه حجم بالای مراجعه کنندگان شهری و روستایی به تنها بیمارستان شهرستان تایباد، می طلبد وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به تامین نیروی بهداشتی و درمانی به ویژه پرستار و کمک‌پرستار در این مرکز درمانی اقدام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588998

مهمترین اخبار ایران و جهان: