نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 13:41

مسجد محور برنامه‌های فرهنگی باشد

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: باید نسبت برنامه‌ها را با نماز بسنجیم، مسجد هم محور باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن روحی، امروز در اولین دوره آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، حوزه جوانان و زنان را موضوع مهمی خواند و با بیان اینکه دشمن هم این دو را هدف گرفته و در اغتشاشات سال گذشته نیز به این حوزه‌ها ضربه‌هایی وارد کرد، اظهار داشت: البته این به معنای آن نیست که نظام تاکنون برنامه‌ای نداشته زیرا زنان تحصیلکرده و نخبگان جوان زیادی که داریم حاکی از توجه نظام به این دو قشر است.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی شمال استان کرمان سپس به فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مسجد اشاره و آن را به عنوان یک پایگاه محله‌ای مهم مورد تاکید قرار داد  و بیان کرد: باید برای انس و حضور بیشتر زنان و دختران به مسجد برنامه‌ریزی کرد.

وی عنوان کرد: باید نسبت  برنامه‌ها را با نماز بسنجیم و در حوزه مسجد هم همین است که محور باشد و بقیه برنامه‌ها را در نسبت با مسجد در نظر بگیریم.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی شمال استان کرمان متذکر شد: اولین نگاه کانون‌های تخصصی خواهران باید این باشد که نسبت خواهران با مسجد را تعریف کند زیرا مسجد کانون بسیاری از تحولات بوده و سفارش‌های زیادی راجع به آن داریم.

روحی توجه به خلق مخاطب مهم در برنامه‌های کانون‌های خواهران را مورد تاکید قرار داد و توصیه کرد: خود را گرفتار انبوه فعالیت‌های فرهنگی نکنید، فضای عمومی را باید درگیر کرد و شما نقش اساسی در جذب نوجوانان و کودکان دارید.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589454

مهمترین اخبار ایران و جهان: