نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 12:12

«بیشکک» میزبان اولین مجمع انرژی قرقیزستان و مجارستان

اولین مجمع انرژی مجارستان و قرقیزستان با حضور مقامات ارشد دو کشور در شهر «بیشکک» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در «بیشکک»، اولین مجمع انرژی مجارستان و قرقیزستان در «بیشکک» پایتخت این کشور  برگزار شد.

این مجمع با حمایت وزارت روابط اقتصادی خارجی و امور خارجه مجارستان و همچنین صندوق توسعه این دو کشور برای بحث در مورد چشم انداز همکاری و فرصت های جدید در صنعت انرژی برگزار شد.

در این رویداد « تالایبیک بایغازیف» معاون وزیر انرژی، «اولان ساربانوف» رئیس  صندوق توسعه مجارستان-قرقیزستان و  «سندور دوروگی» سفیر مجارستان در «بیشکک» حضور داشتند.

همچنین نمایندگان عالی رتبه چهار شرکت انرژی A-Hid Zr.، Pólus Kft، LUGOS Renewables، Realiscon Kft  از «بوداپست» و 20 شرکت پیشرو از قزقیزستان در این مراسم  شرکت کردند.

کارشناسان این شرکت ها دیدگاه ها و تجربیات منحصر به فرد خود را با تمرکز بر فناوری های نوآورانه، توسعه پایدار و بهره وری انرژی ارائه کردند.

این مجمع بستری برای تبادل فعال ایده ها، بحث در مورد موضوعات مهم و ایجاد مشارکت استراتژیک در بخش انرژی بین دو کشور شد.

همچنین شرکت کنندگان این فرصت را داشتند که به سخنرانی های مسئولان صنعتی گوش دهند و در بحث فعال در مورد مسائل جاری در بخش انرژی شرکت کنند.

سفیر مجارستان در این کشور گفت: مجمع انرژی این دو کشور نه تنها بستری برای تماس های تجاری و تبادل ایده است، بلکه فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد یک پایه محکم برای همکاری است. ما متعهد به ایجاد راه حل های انرژی پایدار و کارآمد هستیم که به نفع دو کشور باشد.

سازمان دهندگان انتظار دارند این مجمع افق های جدیدی را برای همکاری در بخش انرژی بین مجارستان و قرقیزستان باز کند و به توسعه صنعت و تضمین امنیت انرژی پایدار در هر دو کشور کمک کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588354

مهمترین اخبار ایران و جهان: