نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 20:52

سهم کردستان در سبد رسانه کشور ناچیز است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه یکی از مهم ‌ترین مولفه ها در گسترش فرهنگ عمومی یک کشور تولید توجه حوادث قوم و ملت آن است، گفت: سهم کردستان و فداکاری مردم آن در سبد رسانه کشور ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی مرادی در آیین رونمایی از سریال تاریخی سنجرخان که هم‌اکنون در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ، فرهنگ و سرزمین و وفا و صفا است.

وی با بیان اینکه کردستان سرزمینی است که در حساس‌ترین زمان‌ها با مردانگی و رشادت توطئه‌های بزرگ را خنثی کردند، خاطرنشان کرد: مردمان این استان با آگاه و متدین هستند و  باید گفت هرکجا کرد زندگی می‌کند آنجا ایران است.

مرادی به یکی از دیالوگ‌های مهم سریال سنجرخان اشاره کرد و گفت: در سریال زمانی که به سنجرخان پیشنهاد داده می‌شود که برای حفظ جان به سفارت بیگانه( روس) پناه ببرد، می‌گوید، در این سرزمین فقط یک پرچم را می‌شناسم و آن بیرق ایران است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، کردستان را سرزمین شهدای دلیر و خاستگاه شور و شعف و زندگی خواند و گفت: قله‌های خوش قامت مثنوی بلند استقامتی و ایثار است و رودهای خروشان آن سرود آبادانی می‌سراید، کردستان پاره تن ایران زمین و جان ایران است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در گسترش فرهنگ عمومی یک کشور تولید توجه حوادث قوم و ملت آن است، گفت: کردستان به عنوان یکی از استان‌های سرافراز ایران اسلامی دارای حوادث افتخارآفرینی از گذشته تاکنون بوده است‌.

مرادی اذعان کرد: یکی از حوادث تاریخ کردستان همین سریال سنجرخان است، سنجرخان وزیری پرچمدار مبارزه با استکبار است، کردستان همواره در بستر حوادث متعدد بوده و در تاریخ انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان انقلاب ارزش زبانزد خاص و عام است و وظیفه بازتعریف آن برعهده رسانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه سهم کردستان و فداکاری مردم آن در سبد رسانه کشور ناچیز است، گفت: اگرچه در دوران تحولی سازمان با نگاه ویژه ریاست صدا و سیما و معاونین وی قدم‌های بسیار خوبی از جمله سریال مستوره اردلان که پیش تولید آن از امروز آغاز می‌شود، برداشته شده است.

وی گفت: در دفاع از انقلاب و ارزش‌ها کردستان بیشتر از سایر استان‌ها درگیر بوده و مردم آن دفاع جانانه داشتند لذا این مردم شایسته بهترین‌ها هستند و از رسانه ملی تقاضا داریم تحرکات و اهمیت به این استان بیش از پیش باشد.

وی همچنین گفت: در آینده‌ای نزدیک و دو هفته آینده تولید تولید سریال مستوره اردلان آغاز می‌شود و امیدواریم سال آینده همین موقع رونمایی از این سریال را نیز داشته باشیم.

در این مراسم تفاهم‌نامه ساخت پیش تولید سریال مستوره اردلان با شهین شریعتی نویسنده آن امضا شد. مستوره اردلان اولین زن تاریخ نگار جهان اسلام است. 

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591654

مهمترین اخبار ایران و جهان: