نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 14:42

اولویت اصلی در اهواز کاهش و جمع‌آوری فلرها است

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عمده تمرکز برای کنترل آلاینده‌های صنعتی در اهواز در مورد جمع‌آوری فلر‌ها بوده است؛ در این خصوص پیگیری‌ها در حال انجام است و اولویت اصلی در اهواز کاهش و جمع‌آوری فلر‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد قلی‌نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آلودگی این روز‌های خوزستان به ویژه آلودگی هوای اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش از این نیز آلودگی هوای ناشی از صنایع را داشتیم، اخطاریه‌هایی صادر شده و راهکار‌های کاهش آلودگی هوا به صنایع داده شده است. همچنین به صورت موردی شکایت‌های کیفری از برخی از صنایع داشتیم.

وی افزود: عمده تمرکز برای کنترل آلاینده‌های صنعتی در اهواز در مورد جمع‌آوری فلر‌ها بوده است؛ در این خصوص پیگیری‌ها در حال انجام است و اولویت اصلی در اهواز کاهش و جمع‌آوری فلر‌ها است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اولویت بعدی در اهواز، اجرای طرح ترافیک و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی است تا آلودگی هوا در شهر کاهش یابد.

وی ادامه داد: شب گذشته (۱۱ آذرماه) نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری خوزستان برگزار و مصوباتی برای کاهش آلودگی‌ها در روز‌های آینده داشتیم. عمده مصوبات، تشویق شهروندان به استفاده کمتر از خودرو‌های شخصی و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی بوده است.

وی افزود: همچنین مشوق‌هایی برای استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی، به شهرداری‌ها پیشنهاد داده شده است.

قلی‌نژاد بیان کرد: در حال صدور اخطار برای صنایع آلاینده اطراف شهر اهواز هستیم تا در این روز‌ها آلایندگی‌های خود را متوقف کنند و فلرسوزی کاهش یابد. شرکت کشت و صنعت نیشکر نیز باید هیچگونه آلایندگی ناشی از سوزاندن مزارع نداشته باشد تا این چند روز آینده با کمترین میزان آلودگی سپری شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌ها در روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده آلودگی‌ها در دو سه روز آینده خواهد بود، مقرر شد داده‌ها بررسی شود و مجدد تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات نیز انجام می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به دلیل غیرحضوری نشدن فعالیت مراکز آموزشی اهواز با وجود غیرحضوری شدن مراکز آموزشی استان‌های دیگر گفت: شاخص هوای اصفهان بالای ۱۹۰ میکروگرم بر مترمکعب و در همان روز شاخص هوای اهواز ۱۴۰ تا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده است؛ قطعا اگر به شرایط خطرناک برسیم تصمیم‌گیری خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592398

مهمترین اخبار ایران و جهان: