نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 09:53

افزایش ۱۵ درصدی ترافیک در خیابان‌های البرز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز، گفت: با بازگشایی مدارس ۲۵درصد افزایش ترافیک در معابر داشتیم اما در حال حاضر به ۱۵درصد رسیده است.

سرهنگ حمداله رحمتی پور، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، ضمن تبریک هفته انتظامی، با بیان شعار هفته انتظامی شهروند قانونمدار و پلیس خدمتگزار است، گفت: با توجه به شعار شهروند قانونمدار شهروندان روز به روز قانونمدارتر شدند و شاهد تسهیل در عبور و مرور هستیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در هفته انتظامی برگزار شد، افزود: خدمت رسانی مضاعف  به شهروندان در حوزه های شماره گزاری در مرکز تعویض پلاک قزالحصار، برگزاری آزمون فوق‌العاده برای ۶۰۰ نفر از متقاضیان گواهینامه، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، آموزش همیاران پلیس در پارک ترافیک، آموزش برای دانش آموزان و.... ازجمله اقداماتی که در هفته انتظامی برگزار شده است.

رحمتی‌پور در خصوص تجلیل از رانندگان قانونمدار ناوگان عمومی، گفت: در دو سال گذشته رانندگان ناوگان عمومی اگر تخلف و تصادفی ندارند می‌توانند مشخصات خود را از شنبه تا چهارشنبه برای شرکت در مسابقه به شماره ۰۹۹۹۹۵۵۴۲۸۸۲ ارسال کنند.

وی همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک روز سه‌شنبه ساعت ۹ به صورت همزمان در کل کشور با حضور رییس جمهور و سردار کل نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

رحمتی‌پور در خصوص ترخیص فوق‌العاده خودروهای توقیفی، گفت: از شنبه ۱۵ مهرماه به مدت دو هفته اطلاع رسانی شده که شهروندان مراجعه کنند ‌و تسهیلاتی در نظر گرفته است.

وی اشاره‌ای به طرح هوشمند سازی معابر کرد و افزود: مدیریت شهری و معاونت حمل و نقل ترافیک که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

رحمتی‌پور ادامه داد: در ۶ماهه اول سال کاهش ۷درصدی تصادفات فوتی را داشتیم.

وی افزود: با بازگشایی مدارس ۲۵درصد افزایش ترافیک در معابر داشتیم اما در حال حاضر به ۱۵درصد رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533454

مهمترین اخبار ایران و جهان: