نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 09:28

۹۲ درصد البرزی‌ها کارت ملی هوشمند دارند

مدیرکل ثبت احوال استان البرز، گفت: ۹۲درصد مردم استان البرز دارای کارت ملی هوشمند هستند، حدود ۸درصد باقی مانده که ۴درصد کارت‌ها صادر شده که مردم با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا دفاتر ثبت احوال است می‌توانند کارت‌های خود را دریافت کنند و همچنین ۴درصد باقی مانده تا پایان سال انجام می‌شود.

عباس فتح اللهی، مدیرکل ثبت احوال استان البرز، ثبت احوال استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، ضمن تبریک روز ملی ثبت احوال، با اشاره به صادر نخستین شناسنامه در ایران، گفت: سالروز تاسیس ثبت احوال ۱۲۹۷ است که شناسنامه خانم فاطمه ایرانی تنظیم و صادر و از آن روز خدمت‌رسانی ثبت احوال شروع شد.

وی با اشاره به اینکه از روز تاسیس ثبت احوال تا کنون تحولات عظیمی اتفاق افتاده است، ادامه داد: در دهه به ویژه در دولت سیزدهم اتفاق‌های خوبی رقم خورده است.

فتح اللهی در خصوص کارت ملی، گفت: ۹۲درصد مردم استان البرز دارای کارت ملی هوشمند هستند، حدود ۸درصد باقی مانده که ۴درصد کارت‌ها صادر شده که مردم با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا دفاتر ثبت احوال است می‌توانند کارت‌های خود را دریافت کنند و همچنین ۴درصد باقی مانده تا پایان سال انجام می‌شود.

این مقام مسوُول در خصوص تغییرات در شناسنامه اعم از تغییر نام، حذف پسوند و.... گفت: مشکلی وجود ندارند و مردم با مراجعه به دفاتر پیشخوان درخواست خود را ارائه دهند و رسیدگی می‌شود.

وی افزود: تغییرات در شناسنامه تقریبا یک ماه یا کمتر از یک ماه زمان می‌‌‌برد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615054

مهمترین اخبار ایران و جهان: