نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 12:34

مانور لحظه صفر در بستک برگزار شد

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت:هدف از برگزاری مانور و تشکیل جلسات ستاد بحران برسی میزان آمادگی ستادهای بحران شهرستانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان امروز در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران بستک اظهار داشت: هدف از بازدیدهای سرزده به شهرستان ها بررسی میزان آمادگی ستاد بحران شهرستانی است.

وی در ادامه به دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و اظهار داشت : بازگشایی دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهرستان بستک، جهت اعمال نظارت دقیق برفرآیند ساخت و ساز با توجه به لرزه خیزی منطقه ضرورت دارد.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان در همین راستا ادامه داد: ضمن تماس تلفنی با فرماندار شهرستان بستک، اقدام به برگزاری مانور لحظه صفر با سناریو از قبل تهیه شده و با فرض واژگونی تانکر  مواد اشتعالزا در کیلومتر ۵ جاده بستک_ بندرعباس، ورودی ناحیه صنعتی نموده و مانوری با حضور  دستگاه های امدادی و عملیاتی با هدف بررسی میزان آمادگی و هماهنگی اعضای ستاد بحران برگزار گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد:اعضای ستاد بحران باید سبت به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند و آماده ی مقابله با مخاطرات جوی را داشته باشند.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان تأکیدکرد: دستگاه های اجرایی باید اموال منقول و غیر منقول خود را بیمه کنند.

وی در همین راستا بیان کرد: برگزاری مانور تمرین و رزمایش های درون سازمانی و بین سازمانی دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است و ضرورت دارد.

در سفر یک روزه دبیر ستاد بحران استان علاوه بر برگزاری مانور لحظه صفر و برگزاری جلسه فوق العاده ستاد بحران شهرستان ،بازدید از ایستگاه آتش نشانی ، بازدید از مراکز درمانی و پروژه های حوزه بحران نیز انجام شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580998

مهمترین اخبار ایران و جهان: