نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 17:23

تاکتیک جدید روسیه تضعیف پدافند اوکراین با حملات پهپادی است

در گزارش به‌روز شده رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس که سه شنبه منتشر شد، آمده است که توقف پرتاب موشک از سوی روسیه نشان‌دهنده ذخیره‌سازی این تسلیحات برای حملات آینده علیه زیرساخت‌های اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستگاه اطلاعاتی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که روسیه در تاکتیک جدید خود موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند.

به گزارش وبگاه «یورو پرس» رکن اطلاعات وزارت دفاع  انگلیس اعلام کرد که توقف پرتاب موشک از سوی روسیه نشان‌دهنده ذخیره‌سازی برای حملات آینده علیه زیرساخت‌های اوکراین است. در حملات هوایی اخیر به اوکراین، روسیه از پهپادهای تهاجمی انتحاری  استفاده کرده و از تاکتیک قبلی خود برای استفاده از موشک‌های کروز فاصله گرفته است.

اطلاعات به‌روز رسانی شده رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس نشان می‌دهد که توقف پرتاب‌های موشکی روسیه نشان‌دهنده ذخیره‌سازی راهبردی برنامه ‌ریزی‌شده برای هدف قرار دادن و تضعیف تأاسیسات انرژی و سایر زیرساخت‌های حیاتی اوکراین است.

روسیه در روزهای اخیر ۵۰ پهپاد انتحاری به سمت«کی‌یف» پرتاب کرد. یکی از اهداف روسیه تضعیف پدافند هوایی اوکراین و شکل دادن به فضای نبرد قبل از حملات زمستانی هماهنگ علیه زیرساخت های انرژی اوکراین است.

روسیه اکنون نزدیک به ۲ ماه از پرتاب موشک‌های پیشرفته  کروز خود از ناوگان بمب افکن‌های سنگین خودداری کرده است و احتمالاً به این کشور این امکان را می‌دهد تا انبار قابل توجهی از این سلاح‌ها را داشته باشد.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها نفر با خاموشی مواجه شدند.

«هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین اخیرا گفت، روسیه در حملات  پهپادی خود حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داد. هالوشچنکو با مطرح کردن نیاز به دریافت سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با روسیه گفت: «ما این پیام را به شرکای خود می‌فرستیم که باید از آسمان خود محافظت کنیم.»

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580254

مهمترین اخبار ایران و جهان: