نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 15:21

استقبال ۸۰ هزار نفری مردم خراسان‌شمالی از مسابقات سراسری قرآن کریم

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور گفت: با توجه با استقبال ۸۰ هزار نفری مردم خراسان‌شمالی از این دوره مسابقات، می‌توان گفت این استقبال در چند دوره اخیر بی‌نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم و در نشست خبری با رسانه‌های خراسان‌شمالی، اظهار کرد: برگزاری چنین مسابقات بزرگ و در مدت زمان بالا نیازمند تدابیر و برنامه‌ریزی زیادی است که در این مدت به لطف خدا انجام شد.

وی گفت: حضور مردم و خانواده‌ها که به صورت خودجوش در این مسابقات شرکت می‌کنند قابل توجه و بسیار زیبا بود.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور افزود: در ۱۰ دوره اخیر مسابقات که در استان‌های مختلف برگزار شد، حضور مردم در این دوره بی‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: در بین استان‌هایی که نامزد برگزاری این مسابقه شده بودند، استانی با کمترین زیر ساخت را داشت داشت انتخاب شد چون همدلی بسیار بالای در این استان وجود داشت.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم استان در بخش‌های مختلف این مسابقات حاضر شده بودند، تصریح کرد: مردم بجنورد با حضورشان نشان دادند لایق برگزاری مسابقات دینی و معنوی هستند.

وی گفت: از ۵۸ هزار نفر مجموع شرکت کننده‌ای که از مدت‌ها قبل در مراحل مختلف مسابقات شرکت کرده بودند در انتها  تعداد نفر به این مسابقات راه پیدا کرده بودند.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور تصریح کرد: مخاطب مسابقات قرآن اوقاف مخاطب عام هستند و از هر سطحی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی اظهار داشت: برای برگزاری این مسابقات از دولت بودجه‌ای دریافت نمی‌کند و تمام هزینه‌ها از صنایع و مردم تامین می‌شود.

مجیدی‌مهر بیان داشت: در ایام دهه فجر حضور قاریان مصری در خراسان‌شمالی قطعی است.

وی در پایان گفت: اسماعیلی، وزیر ارشاد و حجت الاسلام خاموشی میهمانان روز پایانی این مسابقات هستند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596010

مهمترین اخبار ایران و جهان: