نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 09:40

ضرورت اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران

استاندار مازندران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران که در سوادکوه تشکیل شد با اشاره به ضرورت اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران از برخورد با مدیرانی خبر داد که مصوبات را اجرایی نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، سیدمحمود حسینی‌پور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم روستاهای ما احیا شوند باید روان‌سازی شوند و بخشی از بخش‌نامه‌ها اشتباه است و برای حل مشکلات باید برنامه ریزی کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه تعرفه‌هایی که از کشاورزان گرفته می‌شود انگیزه‌ای برای فعالیت آنها باقی نمی‌ماند و مصیبتی شد، افزود: روستاها گرفتار موضوع هستند و جلسه‌ استانی برای حل موضوع با مدیریت معاون هماهنکی اقتصادی استاندار انجام شود.

وی گفت: برای شهرک صنعتی سوادکوه باید تصمیمات مهم گرفته شود که برخی‌ها زمین گرفتند و رفتند و برخی جوانان که متقاضی زمین هستند و زمین در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

حسینی‌پور از توانمندی‌های بزرگ سوادکوه خبر داد و با اشاره به خام‌فروشی محصولات معدنی سوادکوه و ضرورت فرآوری معادن، خاطرنشان کرد: گردشگری توانمندی مهمی در سوادکوه دارد و یک سال و نیم متقاضی هتل سه ستاره در نقطه صفر قرار دارد و پرونده‌های مصوب در ستاد تسهیل با پیگیری ادارات مرتبط است و تا حصول به نتیجه پیگیری کند و پیگیری از مصوبات مهم‌تر است.

استاندار مازندران، اظهار کرد: مصوبات ستاد تسهیل یک‌ساله اجرانشده داریم و هیچ دستگاهی حق ندارد مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نکند و مصوبه باید اجرا شود و هنوز برای من اطمینان حاصل نشد که فلان مسؤول این حرف را زد و در صورت قطعیت برخورد می‌کنم.

وی از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست تا یک هفته آینده مصوبات اجرانشده ستاد تسهیل را گزارش کنند و با کسی که مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نکرد، برخورد می‌کنم.

استاندار مازندران خواستار زمان‌دهی مصوبات و پیگیری برای اجرای آن شد و گفت: حق مردم سواکوه این نیست که با توانمندی‌های که وجود دارد در فقر بمانند.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539410

مهمترین اخبار ایران و جهان: