نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 07:41

احتمال جاری شدن سیلاب بعد از هربارش طی پاییز امسال در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام اینکه در پاییز امسال خطر جاری شدن سیلاب وجود دارد، گفت: به‌واسطه بارش‌های پاییزی ضرورت دارد هم مردم و هم مسافران از اتراق و توقف در بستر رودخانه‌های استان پرهیز کنند.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به اینکه دستورالعمل شرایط اضطرار فصل سرد سال به دستگاه‌های استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: در این زمینه اقدامات و تمهیدات در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طی این ایام بحث پایش و اعلام هشدار را داریم،گفت: باتوجه به بارش‌ها، شناسایی مناطق پرخطر و ساماندهی و لایروبی معابر مورد تاکید است‌.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به پیش‌بینی تجهیزات و امکانات برای پاسخگویی در زمان بحران،گفت: طی این ایام نیروهای امدادی و خدماتی در حالت آماده‌باش کامل هستند و تجمیع و استقرار ماشین‌آلات امدادی و خدماتی را خواهیم داشت.

محمدی با اعلام اینکه پاییز امسال احتمال جاری شدن سیلاب زیاد است، گفت: باتوجه به پیش‌بینی بارش‌های پاییزی، خیلی نگران آتش‌سوزی نیستیم.

وی با بیان اینکه مسیرهای منتهی به رودخانه‌های استان برای پیشگیری از بروز خطر مسدود می‌شود، افزود: هرس شاخه‌های مشرف به کابل‌های برق و جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مسیرآبراهه‌ها از دیگر اقدامات در دستور کار است‌.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره خسارت‌های دو سامانه قدرتمند پاییزی در مازندران، اظهار کرد: گزارش اولیه داشتیم ولی درحال ارزیابی و جمع‌آوری مستندات هستیم که جزییات کامل خسارت‌ها را اعلام کنیم.

محمدی در پایان گفت: به‌واسطه بارش‌های پاییزی ضرورت دارد هم مردم و هم مسافران از اتراق و توقف در بستر رودخانه‌های استان پرهیز کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539354

مهمترین اخبار ایران و جهان: