نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 15:20

چگونه بلیط چارتر پیدا کنیم؟

هزینه بالای سفر با هواپیما را نمی‌توان انکار کرد. واقعیت این است که این روش یکی از پرهزینه‌ترین راه‌ها به حساب می‌آید.

اما زود ناامید نشوید. برای تهیه بلیط هواپیما هم روش‌هایی است که هزینه کمی بپردازید. بلیط چارتر یکی از راه‌هایی است که می‌توان گفت با آن می‌توانید با درصد زیادی تخفیف بگیرید؛ اما این بلیط هم قوانینی دارد؛ یعنی نمی‌توانید هر زمان که قصد سفر کردید، به سراغ چارتر بروید و انتظار سفر ارزان و کم‌هزینه را داشته‌ باشید؛ چون برخلاف باور عموم این بلیط‌ها قیمت شناور دارند و گاهی اوقات از بلیط سیستمی هم گران‌تر عرضه می‌شوند.

چیزی که باید در مورد بلیط چارتری بدانید

کیفیت بلیط چارتر با بلیط سیستمی هیچ تفاوتی ندارد؛ یعنی نباید فکر کنید که چون بلیطی که خریده‌اید، با تخفیف ارائه شده ‌است؛ پس، حتما کیفیت کمتری در آن ارائه می‌دهند. بلکه در این روش، آژانس‌های هواپیمایی به‌عنوان چارترکننده همه یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را رزرو می‌کنند. آن‌ها بیشتر به سراغ پروازهایی می‌روند که شلوغ هستند و همیشه متقاضی برای آن‌ها وجود دارد. آن‌ها بعضی اوقات این بلیط‌ها را با تخفیف زیادی به فروش می‌رسانند که باعث می‌شود در همان ابتدا تمام صندلی‌ها پر شوند؛ اما پروازهای گران چارتر هم وجود دارند. برای این‌که گرفتار این مساله نشوید، برایتان چند نکته را می‌گوییم که بلیط ارزان چارتری پیدا کنید.

در پروازهای شلوغ به دنبال بلیط چارتر نباشید

چارترکننده‌ها بلیط‌های زیادی را از شرکت‌های مختلف هواپیمایی رزرو می‌کنند. برای این‌که بتوانند از این کار سود کنند، در زمان‌های شلوغ و پرگردشگر بلیط‌ها را گران‌تر از سایر اوقات سال می‌فروشند؛ اما این قضیه در روزهای خلوت برعکس است؛ یعنی در این اوقات از آن‌جایی که خبری از شلوغی نیست، صندلی‌های رزروشده به‌راحتی پر نمی‌شوند؛ به همین خاطر، آژانس‌های هواپیمایی در این زمان تخفیف‌های ویژه‌ای روی بلیط‌ها ارائه می‌دهند که کمتر کسی بتواند به آن‌ها نه بگوید؛ بنابراین، حتما در اوقاتی که مطمئن هستید که سفر خلوتی در پیش است، به سراغ بلیط چارتری هواپیما بروید.

برای پروازهای داخلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه بلیط رفت قیمت گران‌تری نسبت به زمان‌های دیگر دارند؛ چون اکثر افراد در این زمان می‌خواهند به سفر یا شهر خودشان بروند. جمعه هم که زمان برگشت است تا افراد صبح شنبه سر کار خود حاضر باشند؛ پس، در این زمان هم بلیط برگشت گران‌تر است؛ بنابراین، سفرتان را طوری بچینید که گرفتار این تاریخ‌های شلوغ و پرهزینه نشوید. با این کار، خیالتان راحت است که بلیط چارتر گرانی تهیه نکرده‌اید.

قیمت بلیط چارتری ارزان‌تر از سیستمی است. علاوه‌بر این مساله، اگر در اوقات خلوت سال تصمیم گرفته‌اید به سفر بروید، بدانید که قیمت این بلیط به‌مرور ارزان‌تر می‌شود. از آن‌جایی که تاریخ سفر مشخص است و امکان تغییر آن وجود ندارد؛ هر روز که به روز پرواز نزدیک می‌شوید، از قیمت‌ها کم می‌شود تا تعداد صندلی‌های تاریخ کمتر شوند. البته حواستان باشد که فصل شلوغ و خلوت را با هم اشتباه نگیرید.

اول تاریخ سفرتان را مشخص کنید، سپس بلیط چارتر بگیرید

اگر بلیط هواپیمای خود را به‌صورت سیستمی و از شرکت‌های هواپیمایی بگیرید، می‌توانید آن‌ها را کنسل کنید. سپس، بعد از کم‌کردن مقدار جریمه‌ای که مصوب شده‌ است؛ پول به حسابتان برمی‌گردد؛ اما در بلیط چارتری خبری از این اتفاق نیست. زمانی‌که از تاریخ پرواز خود مطمئن هستید و می‌دانید که در همان روز و ساعت می‌توانید در فرودگاه باشید، به سراغ این نوع از بلیط‌ها بروید؛ اما اگر شک دارید که خودتان را در همان زمان به پرواز می‌رسانید، بهتر است این گزینه را فراموش کنید. پرواز سیستمی به شما اجازه کنسلی می‌دهد که نگران از بین رفتن هزینه بلیط نباشید.

تنها در صورت بزرگسال بودن به سراغ بلیط چارتر بروید

اگر کودکی همراه شما باشد، در پروازهای سیستمی هزینه بلیط آن‌ها درصد کمی از بلیط بزرگسالان به‌حساب می‌آید. زمانی‌که به دنبال بلیط هواپیما چارتر باشید، متوجه می‌شود که در این مدل از پرواز خبری از این تخفیف نیست. بلکه باید هزینه سفر کودکتان را مانند یک فرد بالغ و به‌طور کامل بپردازید؛ پس، در این زمان خبری از تخفیف و ارزان‌بودن نیست؛ اما اگر همه افرادی که قصد سفر رفتن با آن‌ها را دارید، بزرگسال هستند، پرواز چارتر یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

بلیط چارتر سفرتان را از فلای تودی بخرید

به هر مقصدی که می‌خواهید بروید، اول نگاهی به فلای تودی بیاندازید؛ چون در آن، حتما بلیط هواپیما چارتری مناسب خود را پیدا می‌کنید. به این سایت که مراجعه کنید، در کنار پروازهای چارتری، به‌طور مشخص اسم این نوع پروازها نوشته شده‌است. با این روش، به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. اگر به دنبال آن هستید که ارزان‌ترین سفر عمرتان را تجربه کنید، حتما از تقویم و نمودار قیمتی این سایت هم کمک بگیرید.

با تقویم متوجه می‌شوید که ارزان‌ترین قیمت بلیط در نزدیکی تاریخ سفرتان چقدر است. علاوه‌برآن، نمودار قیمتی هم شما را از عدد کمترین و بیشترین مقدار هزینه بلیط آگاه می‌کند؛ پس، حتما به این سایت سر بزنید که بتوانید به‌راحتی و به فاصله چند کلیک بهترین قیمت بلیط را برای سفر بعدی خود انتخاب کنید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573010

مهمترین اخبار ایران و جهان: