نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 00:34

استاندار آذربایجان‌غربی: دولت به دنبال کاهش سهم آورده متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است

استاندار آذربایجان‌غربی اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در روستاها و تسریع در واگذاری زمین به متقاضیان را ضروری دانسته و گفت: این امر علاوه بر تثبیت جمعیت روستایی، به مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاها را منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همه متقاضیان دارای شرایط از ظرفیت نهضت ملی مسکن به بهترین شکل ممکن و در سریع ترین زمان بهره مند شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین سیاست ها، تثبیت جمعیت روستایی با ارتقای شاخص های توسعه ای و رفاه روستاها بوده و طرح نهضت ملی مسکن به کمک این رویکرد آمده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روستاییان، قشر مولد جامعه هستند، افزود: با تثبیت جمعیت در روستاها، می توان زمینه تولید بیشتر را فراهم کرده و امکانات لازم برای این امر نیز مهیا شود.

معتمدیان همچنین یکی از مهمترین بخش های اجرای طرح نهضت ملی مسکن را موضوع آماده سازی زمین دانسته و اظهار داشت: از همه ظرفیت ها برای تسریع در آماده سازی استفاده کرده و زمین با امکانات لازم در بازه زمانی مشخص در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی مزیت های نهضت ملی مسکن در روستاها را در برخی از موارد بیشتر از شهرها دانسته و افزود: امکان واگذاری ۹۹ ساله و بدون هزینه، ارائه تسهیلات ارزان قیمت نسبت به شهر و همچنین وسعت بسیار بیشتر از زمین های شهری و در کنار آن هزینه های کمتر ساخت، از جمله این مزیت ها به شمار می رود.

معتمدیان در پایان با تاکید بر اینکه دولت به دنبال کاهش سهم آورده متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: در این راستا می توان کاهش هزینه زمین را به عنوان یک مزیت    دانست.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558410

مهمترین اخبار ایران و جهان: