نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 11:19

پورسلمان: کیفیت جام جهانی شمشیربازی تهران بالا بود، اما ملی‌پوشان در حد انتظار ظاهر نشدند

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: جام جهانی جوانان تهران کیفیت خوبی داشت، اما بچه های خودمان در حد انتظار ظاهر نشدند.

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری مسابقات جام جهانی شمشیربازی جوانان در تهران اظهار داشت: کشورهای ازبکستان، کره جنوبی و کویت و ترکیه و چند تیم دیگر در این رویداد حضور داشتند. ازبکستان و کره رده های خوبی در جهان دارند و سطح مسابقات با حضور آنها بالا بود. هرچند ما هم 2 مدال برنز را کسب کردیم، اما بچه‌ها در حد انتظار ظاهر نشدند و این نشان می دهد که باید در رده های پایه کار جدی انجام دهیم.

وی ادامه داد: رقیبان ما در آسیا کره و ازبک هستند و با کار جدی‌تر می توانیم از آنها پیشی بگیریم. اسلحه سابر ما الان در رده بزرگسالان خوب کار می کند و باید پشتوانه خوبی هم داشته باشیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد شرایط برگزاری جام جهانی تهران گفت: سعی شده هر ساله کیفیت بهتری را اضافه کنیم که برای مخاطبان هم جذاب باشد. شمشیربازی ورزش جذاب و لذتبخشی است و ما هم سعی می کنیم این رشته را مخاطب پسند کنیم نه اینکه فقط مسابقه را برگزار و تقویم را پر کنیم. هرچند اگر تجهیزات فنی ما کافی بود می توانستیم 16 پیست پهن کنیم و رقابت‌ها در حد مسابقات جهانی باشد.

پورسلمان در مورد اینکه چه زمانی شمشیربازی صاحب یک سالن استاندارد می شود، گفت: خوشبختانه وزیر ورزش قول جدی دادند و دیگر کار در دست شرکت توسعه و تجهیز است. امروز برای مرحله کارشناسی رفته و ما هم به صورت جدی از همه دستگاه‌ها پیگیر هستیم که زودتر به ثمر بنشیند.

وی در مورد حضور تیم ملی سابر در جام‌های جهانی برای کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: تیم ما در حال حاضر با 5 نفر ( علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهر و نیما زاهدی) در الجزایر حضور دارند و مسابقات روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه برگزار می شود. پس از آن باید در جام جهانی فرانسه شرکت کنند. ما تا پایان سال 5 جام جهانی داریم و باید برای کسب سهمیه تیمی المپیک بیشتر امتیازها را به دست بیاوریم.

جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر جوانان روزهای 13 و 14 آبان در تهران برگزار شد و ایران در رده تیمی و انفرادی صاحب 2 مدال برنز شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565454

مهمترین اخبار ایران و جهان: