نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 19:06

اندونزی: همه کشورها باید اسرائیل را تحت فشار قرار دهند

وزیر خارجه اندونزی روز دوشنبه از همه کشورهای جهان خواست برای توقف جنایات صهیونیست‌ها، این رژیم را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه محکومیت جهانی رژیم صهیونیستی به ویژه پس از حملات هوایی به بیمارستان‌ها، وزیر امور خارجه اندونزی  خواستر فشارهای جهانی بر تل آویو شد

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «تنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی روز دوشنبه از حمله  رژیم اسرائیل به «بیمارستان اندونزی» در نوار غزه به شدت انتقاد کرد.

منابع فلسطینی از حمله شبانه رژیم صهیونیستی به  بیمارستان اندونزی خبر دادند. مدیر بیمارستان اندونزی گفت که این بیمارستان ظرفیت ۱۴۰ بیمار را دارد اما در حال حاضر بیش از ۶۰۰ بیمار در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان چهار ساعت زیر حملات اسرائیل قرار داشته  گفت که انتظار می‌رود صهیونیست‌ها از آنها بخواهند این بیمارستان را نیز مثل «بیمارستان الشفا» تخلیه کنند. مدیر بیمارستان اندونزی همچنین گفت هنوز میزان تلفات و خسارات دقیقا معلوم نیست.

مارسودی اظهار داشت که این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است.

وزیر خارجه اندونزی گفت:«همه کشورها، از جمله کشورهایی که روابط نزدیک با اسرائیل دارند، باید از نفوذ و توانایی خود برای تحت فشار قرار دادن (رژیم) اسرائیل برای توقف جنایاتی که مرتکب می‌شود، استفاده کنند.»

وزیر بهداشت فلسطین د غزه نیز گفت: «به دلیل استقرار تک تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت بیمارستان اندونزی، وضعیت وحشت در میان بیماران و کادر پزشکی ایجاد شده است.»

 

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز  با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد شهدای غزه از زنان و کودکان هستند، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه  اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بیش از یک هزار و ۳۰۰  حمله علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

 این دفتر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تاکنون شهید شده‌اند، تأکید کرد: «در این حملات، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنها، زنان و کودکان هستند.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579110

مهمترین اخبار ایران و جهان: