نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 09:58

جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در ساوجبلاغ

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، گفت: نهضت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری‌ها در شهرستان ساوجبلاغ از ابتدای امسال اجرایی شده است و پیگیر هستیم در این حوزه ضمن پیشگیری از اقدام متخلفان، از ابتدای کار با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنیم.

محمد رضا البرزی، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، با بیان اینکه از ساخت وسازهای غیرمجاز در این شهرستان جلوگیری شده است، گفت: نهضت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری‌ها در شهرستان ساوجبلاغ از ابتدای امسال اجرایی شده است و پیگیر هستیم در این حوزه ضمن پیشگیری از اقدام متخلفان، از ابتدای کار با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌ها مسؤول حفاظت از عرصه‌های تحت مدیریتی خود هستند، افزود: اگر در سال ۱۴۰۲، ساختمانی بصورت غیر مجاز ساخته شده و یا تغییر کاربری در اراضی صورت پذیرفته، باید با مسؤولین مربوطه برخورد شود.

البرزی با اشاره به اینکه جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌ها در هیچ زمانی متوقف نمی شود، تصریح کرد: در این حوزه به دلیل وضعیت خاص شهرستان، دهیاران و شوراهای اسلامی در محدوده و حدفاصل روستای خود مسؤولیت دارند وباید پاسخگوی تخلفات صورت گرفته باشند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: باید هزینه تخلف در ساخت و سازهای غیرمجاز را بالا ببریم تا متخلفین نقره داغ شده و امکان تخلف مجدّد را پیدا نکنند.

این مقام مسوُول با بیان اینکه در حوزه مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز به اندازه کافی ظرفیت‌های قانونی وجود دارد، گفت: اگر وظایف خودمان را در این بخش به درستی انجام دهیم نیازی به صدور احکام قضایی و تخریب ساخت و سازها نیست.

 وی خطاب به مسؤولین افزود: مدیران دولت سیزدهم علیرغم اینکه باید با فساد فاصله داشته باشند، باید دارای روحیه فساد ستیزی نیز باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579598

مهمترین اخبار ایران و جهان: