نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 17:18

۱۴ نقاط حادثه خیز البرز در اولویت اصلاح قرار دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه ۳ هزار و ۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده است که از این میزان ۸۸۷ نقطه در اولویت اصلاح قرار دارد، گفت: از این تعداد ۱۴ نقطه حادثه خیز مربوط به استان البرز است که تا پایان فعالیت دولت سیزدهم باید به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، در نشست بررسی نقاط حادثه خیز استان که با حضور نصیری نماینده حوزه معاون اول رئیس جمهوری، صباغ زاده مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه سازمان راهداری کشور، فرماندار کرج، رئیس پلیس راه استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سایر اعضا در سالن جلسات معاونت عمران استانداری برگزار شد، گفت: بر اساس اعلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از ۱۴ نقطه مصوب و ابلاغ شده، اقداماتی در خصوص ۱۰ نقطه حادثه خیز دارای اولویت استان صورت گرفته و مابقی نیز تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی افزود: ۴ نقطه دیگر نیز نیازمند تامین اعتبار لازم است که باید با همکاری دستگاه های مرتبط تا نیمه اول سال آتی به نتیجه رسیده و بصورت کامل اصلاح شود.

به گفته افضلی چهار نقطه باقی مانده شامل؛ اصلاح لاین شمالی آزاد راه کرج- قزوین در مجاورت پمپ بنزین ۱۱۰ ، محور کرج- چالوس(پیچ پامچال)، لاین جنوبی محدوده پل فردیس و همچنین لاین شمالی آزاد راه کرج- قزوین در محدوده هیو است که تا خرداد ماه سال آتی باید اصلاح شود.

گفتنی است رفع نقاط حادثه خیز کشور از جمله مصوبات شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور به ریاست معاون اول رییس جمهور است که طی آن باید برای حذف ۸۸۷ نقطه حادثه خیز برنامه ریزی عملیاتی صورت گرفته و تمامی ظرفیت‌های ملی و استانی برای تأمین سفر ایمن و کاهش تلفات جاده ای به کار گرفته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562298

مهمترین اخبار ایران و جهان: