نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 14:24

مقدمات ثبت جهانی بقعهٔ شیخ شهاب الدین اهری محیا شده است

معاون امور مجلس، وزارت میراث‌فرهنگی از ظرفیت‌های کم‌نظیر شهرستان اهر در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری مذهبی و گردشگری طبیعی در تسریع روند ثبت جهانی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، جواد واحدی امروز ، در بازدید از بقعهٔ شیخ شهاب الدین اهری، معماری ویژه این بنا در کنار قابلیت‌های ویژه این شاهکار هنر اسلامی در حوزه گردشگری مذهبی و طبیعی را فرصتی مناسب برای ثبت جهانی این سازه تاریخی عنوان کرد.

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مقدمات ثبت جهانی بقعهٔ شیخ شهاب الدین اهری محیا شده است از این رو اجرای صحیح و مناسب اقدامات مرتبط با این بنا در حوزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برای ثبت جهانی و جذب گردشگران خارجی اهمیت بسزایی دارد.

تخصیص بودجه برای مرمت بازار اهر

معاون وزارت امور مجلس، وازت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین در بازدید از  بازار تاریخی شهرستان اهر از تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان دیگر در کنار یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان سال‌های گذشته، برای تسریع روند مرمت بازارچه تاریخی شهرستان اهر خبر داد.

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در سال‌های گذشته یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بودجه برای مرمت بنای بازارچه تاریخی شهرستان اهر اختصاص داده شده بود که جهت  تسریع این روند چهارصد میلیون تومان اعتبار نیز افزوده شد.

او گفت: شهرستان اهر درکنار آثار تاریخی و  فرهنگی سرشار خود، شهر صنایع‌دستی نیز محسوب می‌شود. حفظ و برندینگ محصولات و آثار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان اهر در روند ثبت جهانی محصولات صنایع‌دستی این شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پایان پیام/60003

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577554

مهمترین اخبار ایران و جهان: