نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 19:01

ایجاد و راه‌اندازی سرزمین علوم و فناوری اطلاعات در تبریز

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد و راه‌اندازی سرزمین علوم و فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و زیرساخت داده در دستور کار قرار دارد که نمونه‌اش در روسیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید جعفری‌راد، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ به عنوان عمرانی پارک علم و فناوری معرفی کردیم؛ پارک استان از نظر کارهای عمرانی مقداری عقب‌ماندگی داشت که بنده این موضوع را در اولویت قرار دادم. 

وی افزود: مجوز حفر چاه برای آبیاری پارک، اجرای شبکه فاضلاب، اجرای شبکه آب شرب و فضای سبز و آتش نشانی، اصلاح شبکه گازرسانی به قسمتی از قطعات فاز دوم، برگزاری مسابقات طراحی سردرب، انجام مطالعه و تهیه نقشه‌های اجرایی سازه فضاکار، احداث خیابان ST11، خاکبرداری محل تاسیسات زیربنایی، جدول‌کشی، بستن پرونده ابنیه ساز نو اندیش، مطالعات کارخانه نوآوری اهم کارهای عمرانی صورت گرفته است. 

 ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های مشترک

رئیس پارک علم و فناوری استان به عملکرد پارک در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی پردیس مشترک با شهرک‌های صنعتی، ایجاد و راه‌اندازی پردیس مشترک تخصصی در حوزه صنایع مس و معدن با مجتمع مس آذربایجان، ایجاد و راه‌اندازی پردیس فناوری مشترک با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از کارهای صورت گرفته است. 

وی گفت: پیرامون مجتمع عصر انقلاب تا آزادراه شهر سهند به میزان ۴۰ هکتار تملک شده است. 

جعفری‌راد ادامه داد: ایجاد راه ارتباطی آزادراه سهند با پردیس عصر انقلاب تصویب شده است و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تامین مالی شد. 

وی خاطرنشان کرد: برای اینترنت پرسرعت در مجتمع عصر انقلاب، یک دکل ۶۰ متری با هزینه ۱۰ میلیارد تومان احداث شد و مشکل اینترنت در این منطقه رفع شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سایر اقدامات پارک علم و فناوری استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی سرزمین علوم و فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و زیرساخت داده در دستور کار قرار دارد که نمونه‌اش در روسیه است. 

ایجاد جستجوگر ایرانی 

وی گفت: ما شرکت‌های دانش بنیانی داریم که یک پلتفرم جستجو مثل گوگل ولی با برند ملی را ایجاد خواهند کرد. 

جعفری‌راد یادآور شد: برنامه فولادی‌شو برای جذب سرمایه شرکت فولاد مبارکه در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و برنامه جشنواره شمالغرب با هدف ترویج و فرهنگ رضوی در تبریز و همچنین جشنواره رینوتکس تبریز برگزار خواهد شد. 

وی ابراز کرد: موضوع بیمه تامین اجتماعی از جمله موضوعات مشکل‌دار در پارک است که با وجود ماده قانونی هنوز حل نشده است. 

پایان پیام/60027

 

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576798

مهمترین اخبار ایران و جهان: