نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 11:10

گرفتاری بُزها پس از حمله پلنگ در بشاگرد +عکس

بدنبال حمله پلنگ به یک گله از دام های منطقه سفیدکوه بشاگرد، 8 راس بُز به ارتفاعات صخره ای رفته اند و امکان پایین آوردنشان ممکن نیست!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، چند روزی است که اهالی منطقه زندان سفیدکوه بشاگرد در تلاش اند تا شماری بُز وحشت کرده را از ارتفاعات صخره ای این روستا پایین بیاورند اما هنوز موفق به این کار نشده اند.

ماجرا از این قرار است که 5 روز پیش پلنگ به گله ای از بُزها در اطراف این روستا حمله می کند و 14 راس دام تلف می شوند و شماری دیگر از ترس به ارتفاعات پناه می برند.

 

 

 

اکنون دست کم 8 رأس بُز در ارتفاعات صخره ای روستای منطقه زندان سفید کوه بشاگرد گرفتار شده اند و توان پایین آمدن ندارند و از سویی دیگر اهالی نیز هر چه برای پایین آوردن این دام ها تلاش می کنند، قادر به صعود به این صخره ها نیستند.

علی مراد زهی از اهالی منطقه می گوید: پلنگ در این منطقه وجود دارد و چون به طور ناگهانی به گله حمله کرد، بُزها شدیدا مضطرب شدند و به ارتفاعات رفته اند و چون ارتفاعات بشدت صخره ای است لذا نمی توانیم آنها را پایین بیاوریم و به همین خاطر از جوانان روستاهای مجاور و محیط زیست درخواست کمک کرده ایم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612998

مهمترین اخبار ایران و جهان: