نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 18:39

جشنواره فرهنگی آموزشی واژه آب در بردسکن برگزار شد

پانزدهمین جشنواره فرهنگی آموزشی واژه آب با هدف نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف آب، در سالن ایثارهنر ارشاد اسلامی بردسکن با حضور فرماندار بردسکن، روسای ادارات شهرستان و مدیران روابط عمومی ستاد آبفای استان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، علی دهقان زاده فرماندار شهرستان بردسکن در این جشنواره که با هدف آموزش و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب و بکارگیری آن در زندگی خانوادگی برگزار شد، اظهار کرد: هر سال این جشنواره در مدارس اجرا می‌شد ولی امسال با دعوت از چند مدرسه در کانون ایثار برگزار شده تا دانش‌آموزان در کنار یکدیگر لحظات شادی داشته باشند و از این طریق با روش درست مصرف آب آشنا شوند.

وی با بیان اینکه آب حیاتی‌ترین ماده‌ در جهان است، افزود: امیدواریم دانش‌آموزان به عنوان نماینده شرکت آب و فاضلاب در خانواده‌ ها در ترویج مصرف درست آب کمک کنند.

دهقان زاده با تاکید بر لزوم ترویج مصرف درست آب اظهار داشت: آموزش شیوه درست مصرف آب باید از کودکان آغاز شود.

وی طی سخنانی در خصوص مصرف صحیح آب و اجرای چرخه تولید آب برای دانش آموزان از تلاش معلمان و دانش آموزان جهت ترویج فرهنگ صرفه جویی در جامعه تقدیر و بر گسترش فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این زمینه تاکید کرد.

 

حسین مهدوی اولیایی رئیس امور آبفای شهرستان بردسکن دراین جشنواره گفت: جنگ آینده جنگ آب است زیرا کمبود این ماده حیاتی با توجه به افزایش جمعیت بیشتر احساس خواهد شد.

وی گسترش مفاهیم و اصول صحیح مصرف آب، جلب مشارکت کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان و آشنایی و تفکر بیشتر آنها در زمینه شیوه های مختلف مصرف درست آب از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره نام برد.

گفتنی است در این جشنواره برنامه های متنوع و شادی از جمله آیتم های نمایشی با موضوع نحوه صحیح مصرف آب اجرا شد.

این جشنواره با بخش های مختلفی از جمله رنگ آمیزی طرح های سیاه و سفید ویژه دانش آموزان در خصوص آب و تهیه کاردستی با موضوع جشنواره همراه بود.

همچنین اهداء جوایز به دانش آموزان برتر فعالیت های فرهنگی با موضوع آب، از دیگر برنامه های پانزدهمین جشنواره واژه" آب" بود.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613610

مهمترین اخبار ایران و جهان: